GPT-4’ün doğruluk, yaratıcı ifade ve işbirliğine odaklanan çeşitli güncellemelerin yanı sıra daha güvenli ve daha doğru içeriğe de odaklandığı belirtildi. ChatGPT Plus kullanıcıları, API aracılığıyla geliştiricilerle birlikte yeni modeli bekleme listesine kaydolarak deneyebiliyor.
OpenAI Başkanı ve Kurucu Ortağı Greg Brockman, dün canlı yayın demosunda geliştiricilerle GPT-4’ün bazı yeteneklerini ve sınırlamalarını masaya yatırdı.
GPT dil modelinin en son sürümü, birkaç yeni giriş modu sunuyor. Metne ek olarak, artık analiz için resimler yüklenebiliyor ve metin yoluyla yanıtlar alınabiliyor. Ayrıca, GPT-4 daha ayrıntılı bir istemden daha yaratıcı bir metin sonucu sunabiliyor.
Yeni dil modeli artık 25 bin kelimeye kadar metni destekliyor ve bu da daha fazla doğruluk anlamına geliyor. Önceki modeller, bir seferde yalnızca yaklaşık 1000 kelimelik metin işleyebiliyordu.
Altı ayda geliştirilen GPT-4, Microsoft Azure AI süper bilgisayarlarında eğitildi. OpenAI, bu eğitimin modeli “daha güvenli ve daha uyumlu” hale getirdiğini iddia ediyor. Buna göre modelin, olumsuz içerik istemlerine yanıt verme olasılığı yüzde 82 daha az ve istenen bilgileri oluşturma olasılığı yüzde 40 daha yüksek.
OpenAI CEO’su Sam Altman, attığı tweet’te GPT-4’ün önceki modellerden daha yaratıcı ve bugüne kadarki en yetenekli model olduğunu belirtti.
here is GPT-4, our most capable and aligned model yet. it is available today in our API (with a waitlist) and in ChatGPT+.https://t.co/2ZFC36xqAJ
it is still flawed, still limited, and it still seems more impressive on first use than it does after you spend more time with it.
— Sam Altman (@sama) March 14, 2023
OpenAI, ChatGPT’nin Duolingo, Be My Eyes ve Stripe tarafından kullanılmak üzere anlaşma yapıldığını da duyurdu. Diğer markalar ve kuruluşlar arasında Morgan Stanley, Khan Academy ve İzlanda Hükümeti bulunuyor.
Microsoft ayrıca bir yapay zekâ chatbotu içeren yeni Bing Search’ün GPT-4 tabanlı olduğunu da onayladı. Güncellenen arama motoru Şubat ayından beri kullanımda.
Kaynak: GPT-4 claims to be 40% better at producing ‘factual responses’ – digitaltrends
Yorumlar