Bilindiği üzere, beklenmedik ve hızlı bir yükseliş yaşayan TikTok, sosyal medya uygulamalarının dönüşümüne yol açtı. Instagram, Snapchat gibi halihazırda oldukça yaygın kullanıma sahip sosyal medya uygulamaları, TikTok tarafından sunulan kısa, dikey video formatını öncelemeye başladılar; Reels ve Spotlight gibi özellikler geliştirdiler.
Dünyanın en büyük video platformu konumunda olan YouTube da bu sürece Shorts ile dahil oldu. Google CEO’su Sundar Pichai, bu yılın başında yaptığı bir açıklamada Shorts içeriklerinin her gün bir milyardan fazla kez izlendiklerini belirtmişti. Bu başarı ile birlikte Shorts’a daha fazla önem göstermeye başlayan YouTube, yeni bir açılım yapacak ve Shorts içeriklerinin televizyon ekranlarından izlenebilmelerini sağlayacak.
Akıllı televizyonlarda kullanılan YouTube uygulamaları için yayımlanacak bir güncelleme, YouTube Shorts’u televizyonlara getirecek. Güncellemenin bugünden itibaren yayınlanması bekleniyor.
Kaynak: YouTube Shorts invade the biggest screen in your home – TechRadar
Yorumlar