Günümüzde çoğu hizmet sağlayıcısı ve uygulama, sundukları özelliklerin yanı sıra finansal endişelerle bir de kâr elde edebilecekleri premium özellikler sunmaya çabalıyor. Facebook, Instagram ve WhatsApp da yakın zamanda ödeme yapmak isteyenler için yeni özellikler sunmaya hazırlanıyor gibi gözüküyor. Üçlünün çatı şirketi Meta, yalnızca ücretli özelliklere odaklanacak Yeni Para Kazanma Deneyimleri (New Monetization Experiences) isimli bir departman kuruyor.
Facebook hâlihazırda içerik üreticilere hitap eden bir dizi ücretli özelliğe sahip. Meta’daki yeni departman bu girişimlerden ayrı olacak gibi görünüyor. The Verge’de belirtilene göre Meta, 2023’e kadar içerik üreticilerin kazançlarından kesinti yapmamaya söz vermişti.
Twitter, Snapchat ve Telegram, premium üyeler için uygulama içi avantajların ve yeni özelliklerin kilidini açan aylık abonelik modellerini piyasaya sürmüştü. TikTok da yakın zamanda yeni ücretli özellikler lanse eden şirketlerden biri.
Meta’nın yeni departmanından ne tür ücretli özelliklerin çıkabileceği henüz belli değil, ancak Meta Para Kazanma Başkan Yardımcısı John Hegeman, The Verge’e verdiği demeçte, şirketin sektördeki rakiplerini yakından takip ettiğini söyledi.
Bu yeni özelliklerle Meta reklam dışı yeni gelir kaynakları elde edebilir. Hegeman, “Bu alanda ilginç şeyler yapmış pek çok şirket var, umarım zamanla onlardan bir şeyler öğrenebiliriz” dedi.
Yorumlar