SpaceX, Blue Origin ve Virgin Galactic’in uzay yarışını sürdürdükleri, NASA’nın Ay’a tekrar gitme hazırlığı yaptığı günümüzde bir şirket müşterilerine uzay turizmini farklı bir şekilde yaşatmak istiyor. Space Perspective adındaki bu şirket diğer uzay şirketlerinin aksine uzay turizmi için daha iyi bir alternatif olarak gördüğü balonları kullanmayı planlıyor. Zira balonlar ile uzaya çıkıldığında roketlerle kıyaslandığında daha uzun sürecek olan deneyim herhangi bir eğitim gerektirmiyor. Space Perspective, uzun iniş süreci hariç deneyimin iki saat kadar süreceğini belirtiyor.
Space Perspective, Spaceship Neptune adı verilen uzay aracı ile müşterilerini 100 bin feet, yani 30,5 kilometre irtifaya çıkarmayı hedefliyor. Bu irtifa her ne kadar uzay olarak kabul edilmese de stratosferde yer almasından ötürü Space Perspective’in sağladığı bu imkân uzay turizmi olarak anılıyor.
Gökyüzünde bir “lounge” deneyimi vaat eden şirket, balonun Wi-Fi bağlantısına, yemek ve bar hizmetlerine, 360 derecelik manzaraya, moda göre değiştirilebilen ışıklandırmaya, dünyayı izlemek için yerleştirilen bir teleskopa ve hatta bir de tuvalete sahip olduğunu aktarıyor.
Şirket ayrıca, rakiplerinin aksine balon ile yapılacak olan uzay turizminin sıfır karbon olduğu iddiasında. Ek olarak, Virgin Galactic’in 450 bin dolarlık bilet fiyatının aksine bilet fiyatları 125 bin dolar. Şirket, bugüne kadar 600 bilet sattığını açıklarken, ilk uçuşları 2024 yılında gerçekleştirmeyi planlıyor.
Get your first look at the Space Lounge Interior. What makes Spaceship Neptune a spaceship unlike any other? Visit our website to explore all the details! https://t.co/DqhAhrdg0V pic.twitter.com/4j5cHRcP1Y
— Space Perspective (@SpacePerspectiv) April 12, 2022
Kaynak: This is what it looks like inside a giant space balloon for tourists – Engadget
Yorumlar