E-ticaret, pandeminin etkisinin en yoğun hissedildiği 2020 yılında yüzde 85 , 2021’de ise yüzde 60 büyüyerek son iki yılda tarihinin en hızlı büyümesini yaşadı. Yılı 400 milyar TL’lik işlem hacmiyle kapatan sektörün 2022 hedefi ise yüzde 40 büyüme ile 560 milyar TL’ye ulaşmak.
Ticaret Bakanlığı verilerine göre e-ticarette bu büyümeyi getiren, tüm sektörlerin e-ticarette kaydettiği performans oldu. Bakanlık verilerine göre e-ticarette giyim, ayakkabı ve aksesuarda yüzde 39, elektronik eşyada yüzde 56, yeme-içmede yüzde 62, mobilya ve dekorasyonda yüzde 104, gıda-süpermarket harcamalarında yüzde 279’luk artış kaydedildi.
E-ticaret yapan şirket sayısı 6 kat arttı
Bu yıl 14 Şubat Sevgililer Günü’nde gerçekleştirilen e-ticaret harcamaları da geçtiğimiz yılın üstüne çıktı. Ticaret Altyapı Sağlayıcıları Derneği, 1-14 Şubat’ta e-ticaret alışverişi sepet sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32,7 arttığını açıkladı.
E-ticarette yaşanan bu canlanma bu alanda faaliyet gösteren şirket sayısını da artırıyor. Elektronik Ticaret Derneği rakamlarıyla e-ticaret yapan işletme sayısı 6 kat artış gösterdi. Pandemi öncesinde 50 bin civarında e-ticaret yapan işletme varken bugün bu sayı 320 bine ulaştı. Bu süreçte daha önce online alışverişte kullanılmayan 5 milyon kredi kartı da online alışverişte kullanılmaya başlandı.
Yeni nesil ihtiyaçlara yanıt veriyor
E-ticaretin hem tüketim hem işletme tarafında yaşanan bu gelişmeler online ödemeler pazarında yeni ihtiyaçları karşılayacak, yenilikçi ve esnek çözümlerin hayata geçmesine neden oldu. Ödeme sistemlerinde Türkiye’nin öncü şirketi Paynet de tüm kartlar ile ödeme alınmasını sağlayan Paynet sanal POS, Paynet API ve Paylink çözümleriyle hızla büyüyen e-ticaret pazarında işletmelerin ve tüketicilerin yeni nesil ihtiyaçlarına yanıt veriyor.
Paynet Sanal POS çözümü ile işletmeler fiziksel POS’a ihtiyaç duymadan tüm ödemeleri kolayca alabiliyor. Tüm banka ve kredi kartları ile uyumlu olan Paynet Sanal POS sayesinde regülasyonların izin verdiği ölçüde taksitli satış yapılabiliyor. Ayrıca müşteriler, Paynet üye iş yerlerinde bankalarının sunduğu puan gibi avantajlardan da yararlanabiliyorlar. Paynet üyeleri, müşterilerinin online alışverişe açık kartlarından diledikleri yerde ve saatte ödeme alabiliyorlar. Tüm bu süreçler de Paynet güvencesiyle korunuyor.
Sorunsuz ödeme deneyimi sağlıyor
Paynet, bir uygulamanın, servisin ya da platformun sahip olduğu yeteneklere izin verilen sınırlandırmalar dahilinde dışarıdan erişilebilmesini sağlayan bir arayüz olan API teknolojisini kullandığı Paynet API ile çözümlerini şirketlerin kendi e-ticaret sitelerine entegre edebiliyor.
Paynet birçok e-ticaret sitesi altyapı sağlayıcısıyla entegrasyona sahip olduğu için de Paynet üyeleri, bu altyapı sağlayan şirketlerle entegrasyon için ayrıca bir efor harcamadan çalışma imkanına sahip oluyorlar. Tüm platformlarla uyumlu esnek bir yapıya sahip olan Paynet API, süreçleri dijitalleştirirken sorunsuz bir deneyim sunma konusunda geliştiricilerin en büyük yardımcısı oluyor. Paynet üye iş yerleri, Paynet’in tüm ürünlerini Paynet API ile ihtiyaçlarına göre uyarlayıp müşterilerine sunabiliyorlar. Ayrıca üye işyerleri, tüm satış süreçlerini kendi iş modellerine göre esnek bir şekilde düzenleyebiliyor, Paynet API aracılığıyla Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çözümleriyle bağlantı kurabiliyorlar.
Linkle kolay tahsilat
Online ödemelerde en önemli çözümlerden biri de link aracılığıyla ödeme. E-ticaret siteniz olmasa dahi size gelen bir siparişe ait ödemeyi kart bilgisi istemeden güvenli ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebildiğiniz Paynet, Paylink çözümüyle, işletmelerin müşterileri nerede olursa olsun SMS veya e-posta yoluyla link gönderip ödeme alabilmelerini sağlıyor. Müşteriler, linkten ulaştıkları ödeme sayfasında bilgilerini doldurup onayladıktan sonra da tahsilat kolayca gerçekleşiyor. CepPOS, Paynet API ve PayPortal gibi Paynet çözümleri ile de Paylink üretilip gönderilerek ödeme alınabiliyor.
Yorumlar