Meta’nın (eski adıyla Facebook’un) ardından Microsoft gibi büyük teknoloji şirketlerinde de karşılık bulması ile bir anda gündeme oturan metaverse kavramı Nike’nin de dikkatini çekti. Nike, yaptığı açıklamada Roblox ile bir anlaşmaya gidildiğini ve Roblox içerisinde Nikeland isimli bir dünya kurulduğunu açıkladı.
Roblox, genellikle bir oyun olarak bilinse de aslında bir oyun yapma platformu. 2006 yılında kullanıma açılan bu platform, özellikle pandemi döneminde popülaritesini artırdı. Nikeland’ın halihazırda erişilebilen versiyonunda yakartop, yerde lav var gibi oyunları oynayabilmek mümkün. Cep telefonları ile yapılan hareketlerin anlık olarak Roblox içerisine aktarılabilmesi, oyunların fiziksel olarak oynanmalarına imkân veriyor. Ayrıca, Nikeland, oyuncuların avatarları için alışveriş yapabilecekleri bir de Nike mağazası içeriyor.
CNBC’ye göre, Roblox içerisinde açılan Nikeland, Nike’nin geleceğe dair bu platforma ilişkin planlarının sadece ilk adımı. Nike’nin gelecekte Roblox içerisinde küresel spor organizasyonlarına paralel oyunlar düzenleyebileceği düşünülüyor. Örneğin, Nike, 2022 yılında Katar’da düzenlenecek olan Dünya Kupası’na paralel futbol oyunları düzenleyebilir. Ayrıca, platformu gelecekte satışa sunulacak ürünlerin ön gösterimi için bir vitrin olarak kullanabilir, Roblox kullanıcılarını yeni ürünleri birlikte tasarlamaya teşvik edebilir.
Engadget’e göre, Metaverse konusunda Nike’nin gençler ve çocuklar arasında en popüler uygulamalardan biri olan ve aylık 200 milyondan fazla aktif kullanıcısı olan Roblox ile iş birliğine gitmesi bir sürpriz değil.
Yorumlar