Geçtiğimiz hafta duyurduğu podcast abonelik servisiyle içerik oluşturuculara yeni bir gelir kapısı açan Apple’a rakibi Spotify’dan karşılık gecikmedi. Salı günü podcast aboneliklerini başlattığını açıklayan Spotify, içerik üreticilerinin elde edecekleri abonelik gelirleri üzerinden iki yıl boyunca hiçbir komisyon talep etmeyeceğini, iki yılın sonunda ise sadece yüzde 5’lik bir kesinti planladığını duyurdu. Apple ise yayıncılardan ilk yıl yüzde 30, ikinci yıl yüzde 15 oranında komisyon alacağını açıklamıştı.
Apple’ın abonelik sistemi 170’ten fazla ülke ve bölgeyi kapsarken, Spotify henüz yalnızca ABD pazarına açılmış durumda ve diğer bölgelere yayılma arzusu olup olmadığı henüz bilinmiyor. Her iki uygulamada da yeni abonelik sistemi yayıncılara ek gelir sağlarken, kullanıcıların da favori podcast’leri için premium abonelikler satın alarak reklamsız dinleme, ek içeriklere erişim ve bazı içeriklere erken ya da özel erişim gibi avantajlara sahip olmalarını sağlayacak.
Kaynak: The Drum, CNBC
Yorumlar