Yılın başında dijital pazarlama trendlerine ve pazarlamadaki yeniliklere her zaman büyük bir ilgi oluyor. Ve haklı olarak, 2021 yılı için dijital pazarlama, teknoloji ve platformlardaki yenilikleri incelemek, pazarlamacıların veya sektörde aktif rol alan markaların yararlanabileceği yeni fırsatları belirlemelerine yardımcı olabilecek bir rehber hazırlamak ne kadar klasik gibi görünse de aslında çok büyük değer ortamı yaratıyor. Bu yıl içerisinde dijital pazarlama trendleri iki farklı hatta neredeyse iki çelişkili kavram etrafında dönecek gibi görünüyor. Birincisi, gerçek sorunları ele alan ve içeriği (kitlesel çekiciliğin aksine) daha ilgi/alaka odaklı ve demografik segment bazlı kişiye uyacak şekilde uyarlayan özel bir kişiselleştirme. İkincisi çok daha mekanik ve teknik bir optimizasyon gerektiren işler, memnun müşterilerinizin aslında görmediği ayrıntılar olarak ele alabiliriz. Peki işletmenizin/markanızın mevcut müşterilerle etkileşim kurmak ve onları elde tutmak ve daha fazla trafik, potansiyel müşteri ve gelir elde etmek için dikkate alması gereken 2021 için temel dijital pazarlama eğilimleri neler?
Yapay zeka
Henüz fark etmediyseniz, 2021 birçok insanın yapay zekanın (AI) hakimiyetine uyandığı bir yıl olabilir. Gelecekte küresel ticaretin ve endüstrinin kalbinde yer alacağı kesin ve şimdiden birçok basit işi devraldı.
Birkaç yıl önce, pazarlamacılar dijital pazarlama stratejilerine yapay zekayı dahil etme konusunda biraz isteksizdi. Ancak bu yıl, sunabileceği sonuçlara göre belirsizliği azaldığı için yapay zekayı kullanma konusunda çok daha fazla güven kazandılar. Bu akıllı araçlar gittikçe daha fazla gelişmeye devam ediyor ve hatta bizim göreceğimiz gibi bazı yönlerden insanları geçebilecekleri bir noktaya bile ulaşıyorlar. Salesforce tarafından yapılan bir anket, pazarlamacıların yüzde 51’inin zaten AI kullandığını ve yüzde 27’sinin bu teknolojiyi 2021’de dahil etmeyi planladığını gösteriyor.
Programatik reklamlar
Bu yıl pazarlama dünyasının çok daha fazla kullanacağı programatik reklamcılık, daha spesifik kitleleri hedefleyebilmeniz için reklam satın almayı otomatikleştirmek için yapay zeka kullanmak anlamına gelir. Örneğin, gerçek zamanlı teklif verme, bir tür programatik reklam satın alma işlemidir. Bu otomasyon çok daha verimli ve hızlıdır, bu da daha yüksek dönüşümler ve daha düşük müşteri edinme maliyetleri anlamına gelir. Programatik bir strateji geliştirmek için öncelikle hedef kitlenizin kim olduğuna ve onlara doğrudan hitap ederek neyi başarmayı planladığınıza karar vermelisiniz. Programatik reklamcılık tek bir hedefle sınırlı değildir ve farklı sonuçlar elde etmek için kullanılabilir.
Diyaloğa dayalı pazarlama
Chatbotlar hakkındaki tüm bu trend konuşmaları ile birlikte, modern pazarlamanın gerçekliği de netleşiyor: ‘Daha konuşkan iletişim’. İnsanlar bunu bu şekilde istiyor ve markalar da tepki gösteriyor. Tüketicilerin bir sorusu veya sorunu olduğunda yüzde 82’si ‘anında’ yanıt istiyor. Ve çoğu zaman karşısında bot değil gerçek insanı istiyorlar.
Diyaloğa dayalı pazarlama, pazarlamacılar ve müşteriler arasında bire bir, gerçek zamanlı bağlantıyı daha çok kolaylaştırır. Geleneksel stratejilerin aksine, bu pazarlama biçimi artık birden fazla kanalda kullanılabilir ve markaların müşterileri kendi şartlarına göre karşılamasına olanak tanır: müşteriye en uygun cihazlar, platformlar ve zaman çizelgeleri.
Nihayetinde, diyaloğa dayalı pazarlamanın birincil amacı, daha yüksek katılımı ve daha fazla bağlılığı teşvik eden geri bildirim odaklı bir model aracılığıyla kullanıcı deneyimini geliştirmektir.
Video pazarlama
Video pazarlama, günümüzün en önemli pazarlama trendlerinden biri değilse de, muhtemelen önümüzdeki 5-10 yıl için çok daha aktif kullanılacağından eminiz. Video için sadece YouTube’u düşünmeyin. Facebook, Instagram veya LinkedIn’de bir video gönderisi oluşturabileceğiniz veya canlı bir yayın başlatabileceğiniz için, video pazarlamanızla daha fazla etkileşim kurmanın birçok yolu olduğunu asla unutmayın.
Siteniz video içeriyorsa, metne kıyasla organik arama sonuçları sağlama olasılığı 50 kat daha fazladır. Neden? İnsanlar video içeriğini daha çekici bulduğundan, Google videoları içeren sayfaları sıralamada daha üst sıralarda pozisyon kazanmasına yardımcı olur.
Video pazarlamayla ilgili en iyi şeylerden biri, içeriğinizi yeniden biçimlendirmeyi kolaylaştırmasıdır. YouTube kanalınız için bir video kaydettiğinizi hayal edin. Sadece YouTube’da yayınlamak yerine şunları da yapabilirsiniz:
Videonun metin versiyonuna sahip olmak için metne dönüştürülmesini sağlayın
Daha iyi sıralama için transkripsiyonu blogunuzda gömülü bir YouTube videosu altında yayınlayın
İşlenmemiş videoyu altyazı olarak Facebook’a yükleyin
Sesi tek başına kopyalayın ve bir podcast bölümü olarak kullanın
E-posta pazarlama kampanyalarınızda küçük video resimlerini ve konu satırlarında ‘video’ kelimesini kullanarak açılma oranlarını artırın
Görsel arama
Görsel arama, kullanıcı deneyimini tamamen yeni bir seviyeye taşıyabilir: İnsanlar, bir arama yapmak ve daha spesifik sonuçlar almak için bir resim yüklüyorlar. Bugün sosyal medya platformlarında: Y kuşağının yüzde 60’ı görsel arama yetenekleriyle diğer tüm yeni teknolojilerden daha fazla ilgileniyor. Google’daki arama sorgularının yüzde 20’si görseller üzerinden gerçekleşiyor. Pinterest’te her ay 600 milyondan fazla görsel arama yapılıyor. Pazarlamacılar, müşterileri çekmek ve onlara mükemmel ürünü sunmak için 2021’de görsel arama trendine atlayarak rakipler üzerinde avantaj sağlayabilir.
Mikro anlar
Mikro an, “Bir kişinin bir ihtiyaçları doğrultusunda hareket etmek için bir cihaza yöneldiği, bilme, gitme, yapma veya satın alma amaçlı zengin bir andır.”
2021’deki mikro anlardan yararlanmak için, tüketicilerin o anda bilgi aradığı yerde olmanız veya Google’ın dediği gibi, pazarlamacıların ‘orada olması, yararlı olması, hızlı olması’ gerekir.
Mikro anların artan popülaritesi, pazarlamacıların belirli bir yolu izleyen doğrusal pazarlama hunisini yeniden düşünmeleri gerektiği anlamına gelir: ‘Farkındalık, değerlendirme ve karar.’
2021’deki mikro anlardan en iyi şekilde yararlanmak için şunları yapmalısınız:
- Tüketicilerinizin “Satın almak istiyorum” anlarını belirleyin
- Bu ihtiyaç anlarında orada olun
- Alakalı içerik sunun
- Alışveriş yapmalarını kolaylaştırın
- Önemli olan her anı ölçün.
Yorumlar