Yaz aylarında meclisin gündemine gelen sonrasında hızlıca yasalaşan sosyal medya düzenlemesi ile ilgili kanunda sosyal medya platformlarının temsilcilik açma zorunluluğu bulunuyordu. Geçtiğimiz ay sosyal ağlara temsilcilik atanmasıyla ilgili sürenin dolmasının ardından başta Facebook, Instagram, Twitter, Periscope, YouTube ve TikTok platformlarının her birine 10 milyon lira ceza kesilmişti. Temsilciler 1 ay içerisinde cezayı ödemezse ikinci idari para cezası uygulanacaktı. Verilen ikinci süre ise dün itibariyle doldu. İkinci sürenin de dolmasıyla Facebook, Twitter, Youtube, Tiktok ve Instagram’a 30’ar milyon lira ceza kesilecek. Şirketler temsilci bildirmeme tavırlarını sürdürürlerse, gelecek ay Türkiye’deki vergi mükelleflerinin söz konusu şirketlere reklam vermesi yasaklanacak.
Dijital reklamcılık alanında faaliyet gösteren CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, Türkiye’de temsilci atamayan sosyal ağlara reklam yasağının e-ticaret yapan KOBİ’leri olumsuz etkileyeceğini belirterek, “Bu konunun yasaklamadan ziyade daha uzlaşmacı bir yaklaşımla çözümlenmesi gerekiyor” dedi.
Pandemi döneminde e-ticaretin artığını ve süreçten olumsuz etkileneceklerini dile getiren CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, “Bu çok ciddi bir karar. Bu reklam yasağı gelirse, yurt içi ve yurt dışı pazarda kendilerini tanıtma, ürünlerini satma imkanı bulan satıcılar, zaten pandemi sürecinde çok zor günler geçirirken, bir de bu kararla zarar görebilir. Bu konunun yasaklamadan ziyade daha uzlaşmacı bir yaklaşımla çözümlenmesi gerekiyor. Hükümetin aldığı kararı destekliyoruz, tabi ki vergi versinler ancak reklam yasakları gelir diye endişe ediyoruz” diye konuştu.
Türkiye’de 7 milyon gencin sosyal medya hesabı olduğunu ve karardan etkileneceğini anlatan Becer, “Türkiye’de 7 milyon genç sosyal medya kullanıyor. Toplam 54 milyon kişi de yine mobil cihazlarından bu ağlarda ortalama günlük 2 saat 52 dakika zaman geçiriyor. Toplam sosyal medya kullanıcılarının neredeyse yarısı 20-30 yaş arasında” ifadelerini kullandı.
Yorumlar