Covid-19 turizm ve restoran sektörleri başta olmak üzere tüm dünyada hizmet sektörlerini olumsuz yönde etkiledi, etkilemeye de devam ediyor. Dünya çapında pek çok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de salgının etkili olduğu günlerde sosyal mesafeyi artırma amacı ile restoranların tamamen kapatılması ya da yalnızca paket servis ve gel-al uygulamaları ile hizmet sunması gibi önlemler alındı bildiğiniz üzere. Alınan bu önlemler dolayısıyla haftalar boyunca müşteri ağırlamayan işletmeler için bu dönemin faturası ağır oldu.
Peki normalleşme sürecinde değişen ihtiyaçlara ilişkin hangi yenilikler kritik hale gelecek? Salgın döneminde artan evlere sipariş ya da temassız teslimat gibi trendlerin yükselişi sürecek mi? Yeni dönemde yeni deneyimler yaratılması ve müşteri ilişkilerinin canlı tutulması konusunda dijital varlıklar nasıl bir rol oynayacak? Ve belki de en önemlisi pek çok endüstrinin dijital dönüşümüne hız katan Covid-19 yeme-içme sektörü için bu bağlamda bir fırsat olabilir mi?
Tüm bu sorulardan yola çıkarak Digital Age YouTube canlı yayınlarımızın bu haftaki bölümünde “yeme-içme sektörünün geleceğine dijital bakış” konusunu; TAB Gıda Pazarlama Direktörü Caner Alpaslan, Meal Box CEO’su Murat Demirhan ve Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Sistemleri Pazarlama Direktörü Umut Erişen ile konuştuk.
Yorumlar