Covid-19 birçok alışkanlığımız gibi sosyalleşme alışkanlıklarımızı da kökünden değiştirmeye devam ederken, müziğin dertlerimizi unutturduğu ve modumuzu yükselttiğini hiçbirimiz inkar edemeyiz. Gerek evde spor yaparken gerekse rahatlamak için müzik dinlemenin zor günleri atlatmamıza yardımcı olduğu bir gerçek. Müziğin de dijitalleşmesi ile müzik dinleme platformlarının sektörün ana oyuncularından biri haline gelmesi çok da uzun bir zaman almadı. İzolasyonun başlamasıyla diğer alışkanlıklarımız ve tercihlerimiz gibi müzik dinleme tercihlerimiz de büyük oranda değişti.
AdColony’nin Türkiye’de 18-65 yaş arası katılımcılarla yaptığı “Covid-19 Döneminde Değişen Müzik Dinleme Alışkanlıkları Araştırması” AdColony’nin Türkiye’de 18-65 yaş arası katılımcılarla yaptığı “Covid-19 Döneminde Değişen Müzik Dinleme Alışkanlıkları Araştırması” salgın sebebiyle değişen müzik dinleme ve şarkı tercihlerimizi gözler önüne seriyor.
Yapılan araştırmaya göre Covid-19 döneminde Türkiye’de kullanıcılar arasında en popüler olan müzik dinleme platformu yüzde 48 ile Spotify. Özellikle evden geçirilen zamanın artması müzik dinleme sürelerinin de artmasına neden oluyor. Araştırmaya katılanların yüzde 56’sı Covid-19 döneminin öncesine oranla daha fazla müzik dinlediklerini belirtiyor.
Bu dönemde kafa dağıtmak, rahatlamak ve huzurlu hissetmek herkesin en büyük isteği. Müziğin rahatlatıcı gücü burada da devreye giriyor. Katılımcıların yüzde 94’ü müzik dinlemenin rahatlattığını ve mutlu hissetmelerine yardımcı olduğunu söylüyor.
Çoğu işyerinin evden çalışmaya başlaması, okulların kapalı olması ve hafta sonları sokağa çıkma yasakları nedeniyle bu dönemde kullanıcıların yüzde 51’i araçlarında daha az, evlerinde ise daha fazla müzik dinlediklerini bildiriyor.
Podcast’ler ise bu dönemde iyice popülerleşmeye devam ediyor. Katılımcıların yüzde 54’ü özellikle komedi ve haber podcast’lerini daha fazla dinlemeyi tercih ettiklerini söylüyorlar.
Müzik türler özelinde ise katılımcıların yüzde 53’ünün en fazla dinlediği müzik türü Türkçe Pop oluyor. Yabancı Pop ise yüzde 33 ile en fazla tercih edilen ikinci müzik türü oluyor.
AdColony EMEA&LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer bu dönem değişen müzik dinleme alışkanlıklarını yorumladı. “Artık araçlarda daha az vakit geçirdiğimiz için kullanıcılar geleneksel radyo yerine çevrimiçi müzik dinleme seçeneği sunan uygulamaları tercih ediyorlar. Özellikle evde geçirilen vaktin artmasıyla müzik dinlenme oranlarının da arttığını görüyoruz.”
Yorumlar