Yemeksepeti’nin online market ürünleri sipariş platformu Banabi, geride bıraktığımız Ramazan ayında kullanıcılarının alışveriş eğilimlerini inceledi.
Birçok kişinin evden çalıştığı, sokakların boşaldığı ve market ürünleri ihtiyaçlarının genelde online olarak karşıladığı Ramazan ayında, birçok kişi sokağa çıkmamak adına alışverişlerini online olarak toplu olarak yapmaya yöneldi. Tek seferde verilen siparişlerde ürün adetinde yüzde 62 artış yaşanırken, doğru orantılı olarak kişi başına düşen sepet tutarı da arttı. Bu dönemde 12:00-19:00 arasındaki saatler alışverişin en yoğun olduğu zaman dilimi oldu ve önceki dönemlere göre yüzde 78 artış gösterdi. Bunun yanında sahura yönelik siparişlerde de 00:00 – 03:00 aralığında siparişler yüzde 45 arttı.
Gıda ürünü siparişlerinde 2 kat artış
Kullanıcıların gıda siparişleri incelendiğinde ise; en çok artışın yüzde 300’e varan oranda meyve ve sebze kategorisinde olduğu görülüyor. Kullanıcıların bu kategoride en çok tercih ettiği ürünler ise salatalık, patates, domates ve muz oldu. Evden çalışmanın yüksek olduğu geçtiğimiz Ramazan ayında, temel gıda kategorisinde ise yüzde 150’ye varan artış yaşandı. Bu kategoride en çok şeker, pasta malzemeleri ve baharatlar gibi ürünlerin siparişleri arttı. Kullanıcıların en çok tercih ettiği diğer bir kategori süt & kahvaltılık kategorisi oldu. Bu kategoride yüzde 173’lük artış yaşanırken kategorinin en çok tercih edilen ürünleri ise Çikolata & Ezme, Tereyağı & Margarin ve Peynir oldu.
Kullanıcılar havaların ısınmaya başlamasıyla birlikte iftardan sonra hafif ve serinletici tatlılara yöneldi. Ramazan ayında Dondurma kategorisinde yüzde 144 artış yaşandı. Ramazan’ın olmazsa olmaz lezzetlerinden pide, hurma ve güllaç da kullanıcılar tarafından online olarak sipariş verildi. Genelde fırından almaya alışkın olduğumuz pide, bu Ramazan ayında online siparişlerde yerini aldı ve Ramazan’a özel lezzetler arasında en çok sipariş edilen oldu. Sırasıyla hurma ve güllaç da en çok sipariş edilenlerden oldu.
Diğer yıllardan farklı olarak evde geçirilen bu yılki ramazan ayında kullanıcılar, gıda ihtiyaçlarının yanı sıra evde geçirilen vakti daha eğlenceli hale getirecek ürünlere de yöneldi. “Teknoloji ve ev yaşam” kategorisinden verilen siparişlerde yüzde 305 artış yaşanırken, en çok evde ailecek oynanabilecek oyunlar sipariş edildi.
Yorumlar