Şüphesiz ki koronavirüs gibi dünyayı kasıp kavuran bir virüs aynı bilgisayar virüsleri gibi dijital dünyayı da etkiliyor. İş gücünü virüsün yıkıcı fiziksel ve mental etkilerinden korumak zorunda olan firmalar doğal olarak ilk başta evden çalışmak gibi gelecekte çok daha fazla tercih edilecek ama henüz çalışma kültüründe kendisine ciddi bir yer bulmayı başaramamış yöntemlere yöneliyorlar. Çalışanların diledikleri yerden diledikleri saat aralığında çalıştıklarında daha başarılı sonuçlar verdikleri artık bilinen bir gerçek. Ancak çoğu zaman firmalar veri güvenliği, çalışan kontrolü ya da mesleki sigortalar nedeniyle çalışanların ofiste bulunmasını tercih ediyor. Ancak koronavirüs gibi bir sağlık krizi firmaları henüz ne kadar hazır oldukları tartışılır durumda da olsa çalışanların güvenliği ve işin devamlılığı için evden çalışma koşullarını kabul etmeye ve hatta teşvik etmeye zorluyor. Bu durumda olan firmalar doğal olarak VPN yani sanal özel ağlar kurarak çalışanları bu ağlar üzerinden kendi sunucularına ya da programlarına yönlendiriyorlar.
Evden çalışmak için tek ihtiyaç VPN değil
Normalde kendi ağı olan şirketler tüm çalışanlarına VPN tahsis etmek durumunda değiller. Ancak evden çalışan kullanıcıların birçok sebeple VPN ağlarını çalıştıkları süre boyunca kullanmaları ve ciddi bir trafik tüketmeleri gerekiyor. Peki normalde şirketlerin belli durumlar için kullandıkları bu ağlar tüm kullanıcıları aynı anda taşıyabilecek güçteler mi? Bunu görmek için şirketler öncelikle çalışanların bir kısmını evden çalışmaya yönlendirerek bir çeşit stres testi uyguluyorlar. Bu stres testi sonuçlarına göre VPN ağları üzerinde çeşitli güçlendirmeler yapıyorlar. Bu sayede iş aksamadan sorunsuz bir şekilde devam ediyor. Ancak ani bir kararla evden çalışma kartını oynayan şirketler birçok aksaklıkla karşılaşıyor ve ister istemez işleri aksıyor.
Tahmin edersiniz ki evden çalışmak için ihtiyaç duyulan tek şey VPN değil. Ciddi bir donanım maliyeti/ihtiyacının yanı sıra birçok ek yazılıma da ihtiyaç duyuluyor. Bunların başında tabi ki iletişim cihaz ya da yazılımları geliyor. Telekonferans yazılımları çalışanların birbirleriyle ya da müşteriyle iletişimlerini sorunsuz sürdürmeleri için olmazsa olmaz araçlardan birisi. Slack, Asana, Trello, Time Doctor, Toggle, Click-Up, Basecamp, Jira, Hangouts-Meet, One Drive, Google Drive ve sayamadığımız birçok araç evden çalışma konusunda size katma değer sağlayacaktır.
Bu uygulamalar ile her yerde çalışın
SmarterTime veya Rescue Time, zamanınızı kullanımınızı takip ederek en çok nelere zaman harcadığınızı keşfetmenizi sağlar ve verimliliğinizi arttırmanıza destek olur. Evernote ile bütün fikirlerinizi video, fotoğraf veya yazılı halde tek bir yerde saklayabilirsiniz. Doist, yüzde 100 dijital gezginlerden oluşan bir şirket olmanın yanı sıra aynı zamanda en yararlı araçları yaratan bir şirket. Doist tarafından yaratılan, Todoist ve Twist adındaki iki aracın farklı görevleri olsa da amaçları aynıdır, dijital gezginin işini kolaylaştırma. Todoist, bütün projelerinizi, hedeflerinizi, görevlerinizi aynı yerde tutar ve bu dosyalara ulaşımınızı kolaylaştırırken unutmanızı imkânsız hale getirir. Twist ise ekibinizin bütün konuşmalarını gerçekleştirebileceği ve gerekli dosyaları ile birbirleri ile paylaşabileceği bir iletişim uygulamasıdır.
Aykut Aslantaş
Yorumlar