Çin’de ortaya çıkan ve tüm dünyaya yayılan koronavirüs COVID-19 salgınının etkisi her geçen gün artan can kayıpları ve hemen hemen tüm endüstriler üzerinde yarattığı ekonomik tahribatla sürmeye devam ediyor. Bu içeriği yayımladığımız an itibariyle tüm dünyadaki vaka sayısı 182 bin 559’a ölü sayısı ise 7 bin 161’e ulaşmış durumda. Koronavirüs nedeniyle 5 milyon şirketin risk altında olduğu ve ekonomik hasarının 1 trilyon doları aşacağı tahmin edilirken küresel ekonomiyi ise yüzde 4 daraltabileceği ifade ediliyor. 11 Mart’ta Türkiye’de ilk resmi koronavirüs vakasının duyurulmasından sonra, vaka sayısının kısa sürede artışa geçmesi ile 13 Mart Cuma günü itibariyle ilk-orta dereceli okullar, üniversiteler tatil edildi ve iş dünyası aldığı önlemleri artırdı. Birçok ulusal ve global şirket çalışanlarını koronavirüse karşı uyarırken, çalışma düzeninde değişikliklere gidildi, bazı şirketler şartlar dahilinde evden çalışmaya başladılar. Koronavirüs ile ilgili gelişmeler ve uyarılar ışığında tedbir amaçlı olarak etkinlikler iptal edilmeye başlandı. Tüm bunlar bir yana virüs özelindeki en büyük sorun, koronavirüs ile ilgili herkesin her mecrada konuşması ve çoğunlukla bilgi kirliği yapması aslında. Koronavirüs ortaya çıktığı ilk günden itibaren özellikle sosyal medyada virüs ile ilgili yanlış bilgiler virüsten daha hızlı yayılıyor. Bununla birlikte ilk resmi vaka itibariyle e-ticarette özellikle hijyen ürünlerindeki fahiş fiyat artışları ile evden eğitim ve çalışma konusunda teknolojik olarak hazır olup olmadığımız tartışmaları en çok konuşulan konular olarak dikkat çekiyor. Gündemi meşgul eden bu başlıklardan yola çıkarak dünya ve ülke gündemini etkisi altına alan koronavirüs salgının teknoloji sektörüne etkilerini mercek altına aldık.
Digital Age Mart-Nisan sayısı yayında!
İptal olan etkinlikler, salgınla mücadele teknolojik çözümler ve daha fazlası
Koranavirüs’ün dünyada ve Türkiye’de dijital endüstriler üzerindeki etkileri, nedeniyle iptal edilen ve ertelenen teknoloji etkinlikler, salgınla mücadelede önemli rol oynayacak teknolojik çözümleri bu ayki Digital Age’in kapak dosyasında okuyabilirsiniz. Bu ayın öne çıkan diğer başlıkları ise dijital çağın en streslisi: y kuşağı araştırması, blokzinciri entegrasyonunun futbol endüstrisine katacakları, Güneydoğu Asya’dan yükselen trend: süper uygulamalar, hava kirliliği kaynaklı alerjik rahatsızlıklara çözüm olarak sunulan teknolojiler.
Dergide bu ay neler var?
Digital Age Kasım-Aralık sayımızın öne çıkan diğer başlıkları ise; kariyeriniz için sosyal medyayı doğru kullanmak, araç kiralama pazarı için online fırsatlar ve yemek kartları sektörünün dijital yolculuğu.
Digital Age, dijitalde!
Digital Age, iki ayda bir Turkcell ve Dmags dergilik platformlarından ve Digital Age premium arşivinden okuyuculara ulaşmaya devam ediyor.
Digital Age Mart-Nisan sayısını Turkcell Dergilik‘ten indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Yorumlar