Sanal gerçeklik kavramı ilk olarak oyun dünyasındaki yükselişiyle adını duyurmuş olsa da hızlanan teknolojik gelişmelerin de etkisiyle çok farklı kullanım alanlarında kendine yer bulmayı başarmış bir teknoloji haline geldi. 2018’de 7 milyar doların üzerine çıkan sanal gerçeklik pazarının 2025’in sonuna kadar 90 milyar doları aşan büyüklüğe ulaşması öngörülürken, 2023’te, dünya genelinde, neredeyse 100 milyon adetlik satış sayısına erişileceği tahmin ediliyor.
Daha erişilebilir hale gelmelerinden itibaren VR başlıklarının farklı endüstrilerde kullanımının hızlandığı; özellikle sensör, kamera ve ekranlardaki hızlı gelişim ile kullanıcıların evlerine giren sanal gerçeklik donanımlarının son yıllarda tıptan spora, otomotivden inşaata, üretimden perakendeye kadar pek çok sektörde kullanım alanını genişleten bir fenomene dönüştüğü görülüyor.
Sanal gerçeklikte kısa sürede çok yol kat eden HTC, Vive markasıyla bu deneyimi daha da ileri taşıyacağı 2020 hedeflerine odaklandı. Türkiye ve dünyadaki VR pazarını HTC Türkiye Ülke Müdürü Batuhan Başal ile konuştuk. Video röportajımızı aşağıdaki bağlantıdan izleyebilirsiniz…
Yorumlar