Otomotiv sektöründeki kriz yeni iş modellerinin doğması açısıdan bir fırsat oldu. Sıfır km araç satıcılarını bir araya getiren bir pazar yeri olarak yakın zaman önce piyasaya adım atın Minoto’nun CEO’su Ferhat Albayrak ile konuştuk.
Minoto’yu anlatabilir misiniz?
Minoto’nun diğer uygulamalardan ayrılan en büyük farkları; yetkili satıcılar özelinde olması, yalnızca sıfır kilometre araçların bulunması, gerçek fotoğraflar ve gerçek fiyatların yer alması. Sıfır kilometre pazarında markaların ve bayilerin olduğu bir dünya var. Bu pazarda başlangıçta kimseyle etkileşime geçemiyorsunuz. Burada bir sepet oluşturmanız lazım. Belirlediğiniz markaların stokunu görmek için çaba sarf ediyorsunuz. Bu günümüzde çok doğru bir müşteri deneyimi değil. Minoto’nun çıkış noktası ve farkı burada başlıyor. Showroom içerisindeki otomobili sizin gözünüze getirmek.
Kriz ortamında bu modeli hayata geçirmek neden doğru bir adım sizce?
Çünkü daha az yatırım maliyeti çıkıyor. Kimse pazarlama faaliyeti vb. bir aksiyon almazken, sizin ortaya bir şey koymanız fark yaratıyor. Biz tamamen süreci dijitalleştirme yönünde çaba sarf ediyoruz. Bunun için finans şirketleriyle görüşüyoruz. Bu altyapıyı kurmak istiyoruz.
Bayiler neden burada olmalı?
Bayilere biz havada dolaşan müşteriyi yakalatıyoruz. Kendimizi bir bilişim şirketi olarak tanımlıyoruz. Sizi tanımıyorum ama sizin hoşlandığınız şeylerden, vakit geçirdiğiniz platformlardan, sosyal medya hesaplarınızdan sizi yakalayabiliyorum. Minoto bayilerin artı hiçbir masrafa girmeden satış yapmasına da imkân tanıyor.
Peki, Minoto nasıl para kazanacak?
Biz bayinin kendi sattığı otomobili satarsak olmaz. Bayinin satamayacağı, satmakta zorlandığı otomobili satmamız gerekiyor. Bütün olay bunun üzerine zaten. Bayiler kendi müşteriyle ilgilenecek biz de havadaki müşteriyi bayiye sokmaya çalışacağız.
Yorumlar