Son dönemde sizin de dikkatinizi çekmiştir. Artık pek çok insan gıda alışverişi için online kanalları daha fazla tercih ediyor. Hazır yemek siparişi için zaten uzun zamandır online’ı aktif kullanan Türk tüketicisi artık market alışverişinde de eticarete yönelmiş durumda. Bunun birçok sebebi var. Gıda fiyatlarındaki dalgalanma, tüketicilerin hızla bilinçlenmesi, uygun fiyat arayışı, teslimat yarışına giren e-ticaret sitelerinin aynı gün teslimat seçenekleri ve yöresel ürünlere kolay erişim bunlardan bazıları. Peki tüketiciyi gıda alışverişinde online’a iten sebepler içerisinde hangisi daha ağır basıyor? Hangi platformlar daha fazla tercih ediliyor? Ağızdan ağıza pazarlama ajansı Fikri Mühim Digital Age için araştırdı.
Kullanıcı farklı seçenek ve düşük fiyatın peşinde
Fikrimühim tarafından yüzde 61’i 18-34 yaş arasında bin katılımcı ile gerçekleştiren araştırma 21-25 Haziran 2019 tarihlerinde gerçekleştirildi. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 50’si ayda 1-2 kez, yüzde 28’i ise haftada 1-2 kez internetten alışveriş yaptıklarını belirtmişler. İnternetten yapılan alışverişlerde harcanan tutarlara baktığımızda; yüzde 38’lik katılımcı grubu 100-249 TL seçeneğini işaretlemiş. İnternet alışverişlerinden en çok tercih edilen kategoriler ise şöyle;
Giyim %77
Ulaşım %65
Yemek siparişi %61
Kişisel bakım %60
Elektronik %59
Kullanıcıları internet üzerinden alışverişe yönlendiren en önemli sebep; yüzde 35’lik bir oran ile ‘daha fazla seçenek”. Bunu özellikle ‘market ürünlerinin fiyatlarındaki yükseliş’ ve ‘teslimat sürelerinin giderek kısalması’ takip ediyor. Çalışmamızın odağı olan online gıda alışveriş tercihlerine baktığımızda; katılımcıların yüzde 33’ünün internetten ayda 1-2 gıda alışverişi yaptığını görüyoruz. Sepet ortalaması ise yine 100-249 TL arasında. Geçen seneye kıyasla “İnternetten daha fazla gıda alışverişi yapıyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 65. Gıda kategorisinde en fazla tercih edilen kategoriler ise şöyle;
İçecek %57
Atıştırmalık %57
Bakliyat %52
Kahvaltılık %45
Meyve-Sebze %29
Gıda dışında en fazla tercih edilen kategoriler ise; yüzde 30 ile kişisel bakım, yüzde 29 ile ev bakımı, yüzde 14 ile bebek bakım ürünleri. Gıda dışı kategorinde ayda 1-2 kez yine en popüler cevap ve bu cevabı verenlerin oranı yüzde 48. Kullanıcıların market alışverişlerinde en fazla tercih ettiği platform yüzde 43 ile Migros Sanal Market. Sanal Market’i yüzde 16 ile ‘getir’ takip ediyor. Bu değerlendirmede sektöre yeni merhaba diyen Banabi’nin oranı ise yüzde 1.
Yorumlar