Netflix Türkiye’de son dönemde özellikle çalışan genç nüfusun hayatının vazgeçilmez unsurlarından biri haline gelmiş durumda. Peki Türk izleyicisi Netflix’te en çok ne izliyor? Hangi zaman dilimlerinde Netflx’ten daha fazla içerik tüketiyor? Türk izleyicisinin Netflix izleme alışkanlıklarını Netflix Türkiye, Ortadoğu ve Afrika İletişim Müdürü Artanç Savaş’a sorduk.
Türkiye’nin Netflix kullanıcı profilini genel olarak ifade etmek istersek neler söyleyebiliriz?
Netflix’te her yaşa ve zevke uygun içerik bulmak mümkün. An itibariyle üyelerimizin 18-44 arası yaş gruplarında yoğunlaştığını söyleyebiliriz ama tabii ki bunun dışında kalan yaş gruplarında da üyelerimiz var. Cinsiyet açısından baktığımızda ise dengeli bir dağılım söz konusu. Ayrıca çocuklarına güvenilir ve yaş gruplarına uygun içerik sunmak isteyen ailelerin de Netflix’e büyük ilgi gösterdiğini görüyoruz. Sunduğumuz özel çocuk profilleri ve ebeveyn kontrolleri bu ilginin artmasında etkili oluyor.
Türk izleyicisi en çok hangi cihazlardan daha fazla Netflix izliyor?
Türkiye’deki üyelerimiz, yayınlarımızı en çok akıllı televizyonlar üzerinden izlemeyi tercih ediyor. İkinci sırada akıllı telefonlar, üçüncü sırada ise dizüstü ve masaüstü bilgisayarlar var. Bu üçlüyü tabletler ve oyun konsolları takip ediyor. Diğer yandan akıllı telefonlar üzerinden Netflix izleme oranımız ABD’den veya Avrupa kıtasındaki diğer büyük ülkelerden çok daha yüksek. Bunun sebeplerinden biri, toplu taşımada epey çok vakit geçirmemiz. İzlenme verileri üyelerimizin yüzde 77’si yalnızca evde değil toplu taşımada veya seyahat halindeyken de Netflix izlediğini söylüyor.
Peki günün hangi zaman dilimlerinde Netflix’ten daha fazla içerik tüketiyoruz?
Dünya genelinde yaptığımız bir araştırma, bu konuda ilginç bulgular sunuyor. Diledikleri zaman diledikleri yapımı izleme imkanı yakalayan üyelerimiz, geleneksel televizyon kanallarının yayın akışından çok daha farklı içerikleri tercih ediyor. Örneğin uyanır uyanmaz sabah haberleri yerine komedi izlemeyi tercih ediyorlar. Öğlen kuşağındaki programların yerini ise drama dizileri alıyor. Akşam saatlerinde en çok korku/gerilim yapımları izlenirken, gece yatmadan önce ise yine komedi programları tercih ediliyor. Global ölçekteki bu trendlerin yansımalarını Türkiye’de de net bir şekilde görüyoruz.
Türkiye’de İstanbul’dan sonra en çok hangi şehirlerde Netflix izleniyor?
Türkiye pazarına girdiğimiz andan itibaren izleyicilerimizin beklenti ve alışkanlıklarını anlamak için yoğun bir çaba sarfettik ve bu çabanın sonuçlarını hızlı bir şekilde aldık. Bunun en net göstergesi, mevcut üyelerimizin coğrafi dağılımı. An itibariyle İstanbul’u Ankara ve İzmir gibi büyük şehirler takip ediyor ama üyelerimiz Türkiye’nin tamamına dağılmış durumda.
Türkçe orijinal içeriklere farklı Netflix ülkelerinde ilgi nasıl? Türkçe orijinal içerikler beklentiyi karşıladı mı sizce?
İlk orijinal dizimiz Hakan: Muhafız beklentilerimizi aşan bir performans gösterdi. Dizi aynı anda 190 ülkede, 20’nin üzerindeki dilde altyazı ve dublaj seçenekleriyle sunuldu ve daha ilk ayında 10 milyonun üzerinde izleyiciye ulaştı. Bu sınırları aşan, büyük bir başarı. Türkiye’nin ardından diziye en çok ilgi gösteren ülkeler Brezilya ve Meksika oldu. Afrika ülkeleri, Kanada ve Avustralya bu iki ülkeyi takip etti. Avrupa’da en çok izleyiciye ulaştığımız ülkeler sırasıyla Fransa, Almanya, İspanya ve İtalya.
Orijinal içerikler için Netflix için çok önemli. Türkiye’de yakın gelecek için yeni orijinal yapımlar görebilecek miyiz?
Kesinlikle! Daha yeni başlıyoruz. 2019 bitmeden yayınlamayı planladığımız ikinci orijinal dizimiz Atiye’nin çekimleri İstanbul, Göbeklitepe, Nemrut üçgeninde devam ediyor. Diziyi 190 ülkede aynı anda gösterime sokarak milli hazinemiz Göbeklitepe’ye yönelik yerel ve global ilginin artmasına destek olacağız. Geçtiğimiz günlerde çekimleri başlayan yeni orijinal dizimiz Aşk 101 ise okula devam edebilmek için en sevdikleri öğretmenlerini okulda tutmak üzere plan yapan bir grup gencin hikayesini konu alıyor.
Devam eden diziler içerisinde Türk Netflix kullanıcısının en çok izlediği ilk 5 yayını öğrenebilir miyiz?
Yerli yapımları denklemin dışına aldığımızda dünyanın dört bir yanında popüler olan La Casa de Papel, Stranger Things, Dark, Narcos, Black Mirror gibi yapımların Türkiye’de de çok izlendiğini görüyoruz.
Netflix, markanın Türkiye’deki büyüme potansiyelini nasıl değerlendiriyor?
Türkiye EMEA bölgesindeki en önemli pazarlarımız arasında. Bunun pek çok sebebi var. İlki yeniliklere açık, genç bir nüfusa sahip olmamız. Bu demografik yapının beklentileri doğrultusunda internet ekosistemi de hızla gelişiyor; örneğin kotalar kalkıyor ve artık hızlı bağlantılar standart hale geliyor. Bizi en çok heyecanlandıransa coğrafyamızın henüz anlatılmamış muhteşem hikayelere ev sahipliği yapması. Bu noktada bize düşen, doğru hikayeleri seçerek en yetenekli ekiplerle buluşturmak. Ayrıca diğer pek çok ülkenin aksine, Türkiye’de üretilen yapımlar dünyanın dört bir yanında izleniyor. Yani yapımlarımız global anlamda cazibeye sahip. Bu nedenle Türkiye’ye yönelik yatırımlarımızı kademeli olarak artıracağız.
Yorumlar