Araştırma ve danışmanlık firması GfK’nin açıkladığı veriye göre, Türkiye tüketici teknolojisi pazarı 2018’de 60,9 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı. GfK’nın GfK TEMAX isimli endeksindeki veriler Türkiye Türkiye tüketici teknolojisi pazarı 2017’ye oranla yüzde 11,6’lık artış kaydettiğini ortaya koyuyor.
Telekomünikasyon ve beyaz eşyanın büyüklüğü 42 milyar TL
Ürün grupları bazında baktığımızda en büyük cironun telekomünikasyondan elde edildiğini görüyoruz. Bu gruptaki ciro 27,1 milyar TL olurken, 2017’ye göre yüzde 14,7’lik artış söz konusu. 2018 4Ç cirosunu 2018 3Ç cirosuyla karşılaştırdığımızdaysa sırasıyla 7 milyar 52 milyon TL’ye karşı 5 milyar 676 milyon TL’lik bir rakam görüyoruz. Yani, yüzde 24’lük bir daralmayla karşı karşıyayız. İkinci sırada 15,6 milyar TL’lik satışla büyük beyaz eşya ve küçük ev aletleri bulunuyor. Bu segment de 2017’ye oranla yüzde 11,3’lük büyüme göstermiş. Buna karşılık, 2018 4Ç ve 2018 3Ç karşılaştırmasında yüzde 14’lük düşüş görüyoruz.
Segment | Ciro (milyon TL) |
Tüketici elektroniği | 7.255 |
Fotoğraf | 87 |
Büyük ev aletleri | 15.683 |
Küçük ev aletleri | 5.496 |
Bilgi teknolojileri | 4.731 |
Telekomünikasyon | 27.182 |
Ofis makineleri ve sarf malzemeleri | 543 |
Toplam | 60.977 |
En büyük düşüş fotoğraf sektöründe
Diğer segmentlerdeki durum şöyle: Bilgi teknolojileri toplam 4,7 milyar TL ciro yaptı ve 2017’ye göre yüzde 2,2’lik düşüş var. Ofis makineleri ve sarf malzemeleri sektöründe geçen yıl toplam 543 milyon ciro gerçekleşti ve 2017’ye oranla yüzde 8,9 büyüme mevcut. Tüketici elektroniği sektörüne toplam olarak bakıldığında 2018’de 7, 25 milyar TL’lik ciroyla karşılaşıyoruz. 2017’ye göre yüzde 8,1’lik artış var. Fotoğraf segmetinin 2018 büyüklüğü milyon TL olurken, 2017’yle karşılaştırıldığında yüzde 21,4’lük kayıp görüyoruz.
Bulgular GfK perakende paneli tarafından düzenli olarak yapılan araştırmalara dayanıyor. Perakende paneli dünya genelinde 425 binin üzerindeki satış̧ noktasından alınan verilerden oluşuyor.
Yorumlar