Skip to main content

1 Ocak 2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek yeni düzenlemeyle, internet reklamlarının artık vergi kapsamına dahil olduğu açıklandı.

19 Aralık 2018 tarihli Resmî Gazete ’de yayınlanan karara göre, sosyal medya fenomeni olarak adlandırılan ve reklam karşılığında markalardan para alan kişiler artık vergi kapsamına alınacaklar. Google, YouTube, Facebook gibi yurt dışı platformlara ve İnternet Fenomeni olarak tabir edilen kişilere verilecek reklamlar ve aracılık hizmetleri, ödemeler üzerinden stopaj uygulamasıyla vergiye tabi olacak.

Karar uyarınca internet ortamında reklam hizmeti verenlere veya internet ortamında reklam hizmeti verilmesine aracılık edenlere yapılacak ödemeler, ödeme yapılan kişinin vergi mükellefi olup olmadığına bakılmaksızın, belirlenmiş oranlarda stopaj vergisine tabi olacak. Gerçek kişilere ve dar mükellefiyete tabi kurumlara yapılacak ödemelere uygulanacak stopaj oranı yüzde 15 olarak belirlenirken; Türkiye’de kurumlar vergisi mükellefi olan kurumlara yapılacak ödemelerden vergi kesintisi yapılmayacak.

Mobil Pazarlama Birliği (MMA) Türkiye Hukuk Danışmanı Özlem Baysal Sezgin söz konusu karar ile ilgili olarak şu açıklamayı getirdi: “Google, Youtube, Facebook gibi yurt dışında kurulu şirketler üzerinden ya da internet fenomenleri tarafından verilen reklam hizmetleri, bu düzenleme ile vergiye tabi olacak bu şirketlere, kişilere ve onlara aracılık eden şirket ya da kişilere yapılacak ödemelere belirtilen oranlarda stopaj uygulanması gerekecek.”

Sektörel regülasyonların faydalı olduğunu ve mobil reklamcılığı ilgilendiren bu kararın da sektörün yararına olacağını düşündüklerini belirten MMA Türkiye & MENA Bölge Direktörü Melis Ertem, “Lokal yayıncılar ve platformlar datalarını daha efektif şekilde analiz edip kullanarak global platformlarla eş değer hedefleme imkanları sundukça rekabetin daha da gelişeceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.