İstediğiniz her ürünü kısa sürede teslim eden veya istediğiniz adrese gönderen mobil uygulama Glovo, Haziran ayında İstanbul operasyonlarına başladı. Glovo Türkiye Genel Müdürü Austin Kim, ‘Bizim yaptığımız iş, mevcut işlerin dijitalleştirilmesi, eskiden telefonla yapılan işleri bir platforma aktarıyoruz’ diyor. Kendilerinin ikinci nesil teslimat girişimi olduğunu belirten Kim, ‘Yemeksepeti gibi firmaların başlattığı işleri dört senedir ikinci nesil oyuncular devam ettiriyor. Biz de bu oyunculardan biriyiz. İkinci neslin farkı, teslimatı uçtan uca biz üstleniyoruz. Teslimat ve ödeme süreçlerini de yapıyoruz’ ifadesini kullanıyor. Kim’e göre, bütün süreci kendileri takip ettikleri için oradaki optimizasyonu ve verimliliği artırma konusunda daha akıllıca davranabiliyorlar.
Glovo’nun iş modeli
Glovo Türkiye Genel Müdürü Austin Kim’le görüşmemizde girişimin iş modeli üzerinde de durduk. Kim’in verdiği bilgiye göre, Glovo teslimat başına ortalama yüzde 30 komisyon alıyor. Ayrıca, yemek dışındaki kategorilerde 4,9 TL taşıma ücreti mevcut. Kendileri için müşteri deneyiminin çok önemli olduğunu dile getiren Kim, ‘Öncelikle girdiğimiz pazarlarda ülkeye göre hem teknoloji hem operasyon tarafında yerelleştirmeler yapıyoruz’ vurgusunu yapıyor. Kim ayrıca ödeme tarafında yerli bir ödeme kuruluşuyla çalıştıklarını sözlerine ekliyor.
Austin Kim’e Glovo’da en çok hangi kategoride teslimat yaptıklarını da sorduk. Kim, en çok yemek kategorisinde teslimat yaptıklarını ve hamburgerin en çok teslim edilen yiyecek olduğunu ediyor. Teslimat süresi de ortalama 30 dakikanın altında. Kim, ‘Şu an için 600 kuryemiz var ve bu sayı sürekli artıyor. Kurye alırken de göz önünde bulundurduğumuz çeşitli kriterler var. Kullanıcılarımızın yaşları ise 25-45 arasında değişiyor’ bilgilerini veriyor.
Yorumlar