Bugünlerde kimisine göre kriz kimisine göre bir geçiş döneminde olan ülkemizde, fiyatları uçuşa geçen teknolojik cihazlarla birlikte dijital ürün ve servisler için yaptığımız harcamalarımız da sorgulanması gereken bir noktaya gelmiş durumda. Peki, kurdaki dalgalanmalar, yükselen faiz oranları derken ekonomideki belirsizlikten dolayı gelecek konusunda umutsuz olan tüketici dijital tüketimde nasıl bir strateji izlemeli? Teknoloji odaklı harcamalarını nasıl önceliklendirmeli? Bu ay bu soruların cevaplarının peşine düştük ve ZENNA ile dijital tüketici için stratejik esneklik senaryolarını sorguladığımız bir araştırma gerçekleştirdik
Dijitalleşen hayatlarımızın akıllı teknolojilerle birlikte olmazsa olmazları olan dijital ürün ve servislerin tüketim harcamalarımızda kapladığı yerin de büyümeye başladığı bir gerçek. Bildiğiniz gibi önce mobil cihazları hayatımızın merkezine aldık, sonra durmaksızın veri tüketmeye başladık. Online’da farklı uygulama ve oyunlar keşfettikçe keyif aldık, hemen yenilerinin izini sürdük. Girişin bedava olduğu internet dünyasında bir sonraki adımda hepimizin karşısına kaçırılmayacak bir fırsat çıkageldi. O fırsatla beraber aynı anda elimiz cüzdanımızdaki kredi kartına uzandı ve dijital tüketim çılgınlığımız tam da bu noktada başladı.
Hepimiz az ya da çok online’da alışveriş yapıyoruzdur, bunu bir kenara bırakalım. Bugün çoğumuzun dijitalde eğlenceden eğitime kadar birçok farklı ürün ve servise de üyeliği bulunuyor. Spotify, Apple Music, Netflix, Tivibu gibi medya tüketim servisleri, Google Drive, iCloud gibi saklama platformları, operatör servisleri, dijital TV paketleri, mobil oyunlar ve farklı kategorilerdeki diğer ücretli uygulamalardan üye olduklarınızın faturalarını alt alta yazıp topladığınızda emin olun karşınıza nerdeyse üç sıfırlı rakamlar dahi çıkanlarınız olacaktır.
Digital Age Ekim sayısı bayilerde…
Devir bilinçsiz dijital tüketimi sorgulama devri
Beyaz yakalının dünyasında çoğu otomatik ödemede olan bu ürün ve servislere üyelik bedelleri şu ana dek ancak hesap özetlerine bir nedenle girildiğinde göze çarpan önemsiz rakamlardan ibaretti. Peki, şimdi? Kurdaki belirsizlik, yükselen faiz oranları, gıdadan perakendeye hemen her kategorideki tüketim ürünlerine üst üste gelen zamlarla ekonomik olarak önünü görmekte zorlanan tüketici için sizce bu harcamalar eskisi kadar masum olabilir mi? Elbette dijitalde faydalı ve doğru içerikler, medyalar tüketmek hem kişisel gelişim hem de eğlence amaçlı olarak son derece değerli ve keyifli. Ancak ya laf olsun diye indirdiğimiz ve telefonumuzda nerede olduğunu zor hatırladığımız ücretli uygulamalar veya sağdan soldan duyduğumuz popüler bir dizi için indirip aylarca tek bir program izlemeden tabletimizde ve kredi kartımızda yer kaplamaya devam eden dijital platformlar? Bugün teknoloji odaklı tüketim kimimiz için sorgulanması gereken bir noktaya gelmiş durumda. Daha henüz eskisinin taksiti bitmeden yenilenen akıllı telefona ya da her ay online’dan sırf indirimde diye sipariş verilen bir sürü ıvır zıvıra hiç değinmemiş olduğumuzun farkında mısınız? Özetle teknolojiye bağlı olarak harcamaların farkında ya da olmadan sürekli arttığı günümüzde Türkiye halkının nasıl davranacağı, harcamalarını nasıl şekillendireceği herkes için merak konusu.
Biz de bu ayki kapak dosyamızda tam da şu günlerde ihtiyacımız olan tasarruf bilincinden yola çıkarak; ikinci elden yerli malına, akıllı alıveriş seçeneklerinden dijital tasarruf araçlarına dijital tüketimde stratejik esneklik senaryolarını sorguladık.
Bu ayın dergide öne çıkan diğer başlıkları ise şöyle;
-
- Serdar Kuzuloğlu: Etsiz çiğköfte tadında teknoloji
- İstanbullunun gönlündeki taksi deneyimi
- Çin’in inovasyon odaklı yükselişi
- Türk e-ticaret devlerinin mobil uygulamadaki kullanıcı deneyimi analizi
Dergimizi başta D&R ve Remzi Kitabevi olmak üzere büyük kitapçılardan ve gazete bayilerinden temin edebilir, dergiye abone olmak için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz…
Yorumlar