Önce Hadi ile ilgili birkaç veriyle başlayalım: Turkcell’den aldığımız bilgiye göre, Hadi bugüne kadar 3,4 milyon üyeye ulaştı. Merak edilen diğer bir konu da, bugüne kadar dağıtılan para. Canlı yayında Hadi’de bugüne kadar 600 bin TL’den fazla para dağıtıldı. Hadi’nin indirme sayıları da dikkate değer. Buna göre, uygulama App Store’da son 60 günün 45 gününde indirme sayısında ilk sırada yer aldı. Öte yandan, yarışmada aynı anda ortalama 400 bin kişinin yarıştığını not edelim. 31 Aralık’taki hedef ise 1 milyon kişiyi yarıştırmak. 9 Haziran’dan bu yana mobil ekosistemin bir parçası olan Hadi’de, Turkcell’in stratejik iş ortağı görevini üstlendiğini not edelim.
Hadi nasıl bir fikirle ortaya çıktı? Kurucular kimler?
Fikir, Hadi’nin yatırımcılarından Oscar ödüllü prodüktör Nick Reed tarafından ortaya atıldı. ‘Kim Milyoner Olmak İster?’ yarışmasının devamı niteliğindeki format, video ve canlı yayın trendi ile harmanlanarak süreç başladı. Hadi’yi ortağım Emre Gökhan Örün’la hayata geçirdik. Lena Software ekibi de kurucularımız arasında. Nick Reed ayrıca uygulamaya mentorluk ve kreatif pazarlama desteği de veriyor.
Hadi’de kuruluş süreci nasıl işledi?
Başlangıçta dünyanın önde gelen teknoloji şirketleriyle çalışmasına rağmen teknik aksaklıklar yaşayan Hadi başlangıçta 6 bin kişiyi aynı anda yarıştırabiliyordu. Buna rağmen birçok teknik aksaklık yaşayan ve yayınları kesilen Hadi, Turkcell altyapısı ve BİP stratejik ortaklığı ile bu rakamı 580 bine kadar çıkarmayı başardı. Şu anda Turkcell veri merkezlerinden aynı anda 1 milyon kişiyi yarıştıracak kapasiteye sahip.
Yarışma konseptleri neler ve nasıl belirleniyor?
Hadi yarışmaları 12 ya da 15 sorudan oluşuyor. Tamamı genel kültür sorularından oluşan yarışmaların yanı sıra, müzik, sinema ve spor konseptli dikey yarışmalar da düzenleniyor. Resimli yarışmalar da çok yakında geliyor.
Hadi’de canlı yayınlara özgü kazalar ya da aksilikler yaşandı mı?
Bir canlı yayında ne yaşanabilirse Hadi’de de bunlar yaşandı. İlk zamanlar altyapı kaynaklı bazı sorunlar nedeniyle yayınların yirmiden fazla kesildiği oldu. Fakat Turkcell altyapısı sayesinde bu tip sorunlar aşıldı.
Hadi’de sponsorluk, gelir ve ödül dağılımı nasıl?
Kendine rakip olarak televizyonu gören Hadi Bilgi Yarışması, bir start-up’a göre çok yüksek paraların harcandığı bir girişim olarak dikkat çekiyor. Hadi’nin şu ana kadar yaptığı harcamalar yatırımcıları tarafından karşılandı, ilerleyen dönemde bir gelir modeli inşa edecek. Eylül ayından itibaren Türkiye’de en büyük firmalarla sponsorluk ve tanıtım anlaşmaları yapacağız. Bu da kullanıcılar için daha eğlenceli yarışmalar ve daha büyük ödüller demek. Üyelerden doğrudan bir ücret alınmayacak. Günde sadece 1 saat yayın yapıyoruz ama 23 saat Hadi kanalı boş duruyor ve kanal içerisinde farklı oyunlar, yarışmalar ilginç formatlar deneyeceğiz. Ayrıca Hadi’nin kurumsal tarafta da kullanılması ile ilgili projelerimiz var.
Yarışmada veri boyutu nasıl? Yarışmacılar ortalama ne kadar veri harcıyor?
Hadiciler yaklaşık oyun başına 150 megabayt veri tüketiyorlar. Bu rakam sonuna kadar izlerseniz geçerli, elenip çıkan daha az tüketiyor. Ortalama katılımcıların yarısı sonuna kadar izliyor.
Uygulama yatırım aldı mı? Yurtdışına açılma planı var mı?
Hadi, çok ciddi yatırım yapılan bir platform ve sermaye yapısı güçlü melek yatırımcılara sahip. Bu yatırımcılarımızın tamamı yurtdışından ve şu anki büyüme performansından çok memnunlar. Şimdilik başka bir yatırımcı arayışı içinde değiliz. Birkaç yerli ve yabancı erken seviye girişim yatırımcısı kapımızı çaldı ama yeterince büyümeden mevcut yatırımcılardan başka bir yatırımcı almayı planlamıyoruz. Değerleme açısından net bir rakam veremiyoruz. 580 bin kişinin 20 dakika gözünü ayırmadığı bir ekrana sahibiz. Turkcell veri merkezinin en büyük trafik kaynağı olan bir yapımız var.
Yorumlar