Online müzik platformu Spotify, 170 milyon aylık aktif kullanıcısı en çok tercih edilen servislerden biri. Türkiye de Spotify’ı en çok kullanan ülkeler arasında yer alıyor. Spotify ve Türkiye Spotify reklam satış haklarının sahibi AdColony daha etkin kullanım sağlayacak en yeni ürünlerini duyurdu.
Reklamverenlerin duyurulan yeni ürünleri şöyle;
Sponsored Playlists
Diğer sponsorlu ürünlerden farklı olarak, Spotify’da bulunan ve hali hazırda milyonlarca takipçisi bulunan çalma listeleri markaların sahiplenmesine açıldı. Milyonlarca takipçisi olan spor, dans, konsantrasyon çalma listeleri artık markalar tarafından sahiplenilebiliyor. Takipçisi olan popüler çalma listelerine sponsor olma şansı yakalayan markalar hedef kitlelerinin müzik keyfine ortak oluyor ve sürekli bir görünürlük kazanıyorlar.
Branded Playlists
Spotify Branded Playlists, markaların hedef kitleleri için hazırladıkları özel çalma listeleri anlamına geliyor. Spotify ekibinin zevkli DJ’leri tarafından hazırlanan bu çalma listeleri marka ruhuna ve kampanya mesajına uygun şarkılarla dolu Örneğin yaz kampanyaları için yaz şarkılarından oluşan bir çalma listesini sahiplenen marka, kullanıcıların en güzel anlarını da sahiplenmiş oluyor.
Reklam verenlere özel DJ’ler tarafından hazırlanan çalma listeleri markaya özel görseller, açıklamalar ve çalma listesi isminden oluşuyor. Spotify’da verilen reklamlar ile bu listelerin iletişimi yapılırken listeler markaların web siteleri ve sosyal medya hesaplarında da paylaşılabilir şekilde hazırlanıyor. Böylece kulaktan kulağa yayılarak medya harcamasının da ötesinde bir erişim sağlıyor.
Ölçümlenebilir Audio, Display ve Video Reklamlar
Audio reklamlar ile her an hedef kitlelere ulaşma şansı verirken, Spotify reklam ürünleri display ve video reklam seçenekleri de sunuyor. Dijital dünyanın marka güvenliği ve reklamların görüntülenmesi konularındaki sorunlarına da bağımsız ölçümleme araçları ile çözüm sunuyor. Spotify üzerinde yapılan reklam yayınları MOAT, IAS (Integral Ad Science) ve Nielsen ile ölçümlenebiliyor.
Yorumlar