Merkezi Kaliforniya’da olan Amerikalı çok uluslu ağ teknolojileri şirketi Cisco Systems’ın CMO’su Karen Walker, çarşamba günü paylaştığı bir blog yazısında şirketinin bütün online reklamları YouTube‘dan kaldıracağını duyurdu. Bu hamlenin, reklamların hassas içeriklerle beraber görüntülenmesi ihtimalinin önüne geçilmesi amacıyla yapıldığı da yazıda belirtildi.
Reuters’ın haberine göre, paylaşıldığının ertesi günü yayından kaldırılan blog yazısında, şirketin reklamlarının “kazara, hassas içerikli canlı video yayınları gibi yanlış yerlerde çıkmasından” hoşlanmayacağı, ancak Cisco’nun kurumsal video içeriklerinin platformda paylaşılmaya devam edeceği ifade edildi.
Cisco’nun “hassas” diye ifade ettiği ve sosyal medya ağlarının bilhassa canlı yayınlar nedeniyle kontrol altına alamadığı içerikler arasında; cinsel istismar, pedofili, terörist söylem ve eylemler, işkence görüntüleri gibi içerikler yer alıyor.
Cisco’nun bu kararında, CNN’nin Nisan ayında yayınladığı raporun etkili olduğu düşünülüyor. Raporda, aralarında Cisco’nun da bulunduğu 300’den fazla şirketin reklamlarının YouTube’daki aşırı uç görüşlere sahip kanallarda görüntülendiği bilgisi açıklanmıştı.
Yorumlar