Dijital Dönüşüm konsepti kapsamında düzenlenen CMO Society‘nin ikinci buluşmasında tazi.ai kurucu ortakları Prof. Dr. Zehra Çataltepe ve Dr. Tanju Çataltepe yapay zekânın günümüz iş dünyasındaki etkilerini katılımcılarla paylaştı.
Konuşmasında yapay zekâ faaliyetlerinin 1930’lu yıllardan beri devam etmekte olduğunu belirten Tanju Çataltepe, insanın mücadelesinin, yolculuğun en başından beri kendisine benzeyen bir makine yapmak olduğunun altını çizdi. Yapay zekâ içerisindeki alt kırılımların ve veri toplama yöntemlerinin açıklandığı buluşmada, birbirinden farklı yapay zekâ teknolojilerinin çalışma yöntemleri de katılımcılarla kısaca paylaşıldı.
Makine öğrenme sistemlerinin hiçbir zaman yüzde yüz doğru çalışan sistemler olmadıklarını belirten Zehra Çataltepe, tüm algoritmaların hata paylarının olduğunun unutulmaması gerektiğine vurgu yaptı. Bugün Kuzey Amerika’da yaklaşık 1,5 milyon veri bilimciye ihtiyaç olduğundan bahseden Zehra Çataltepe, bunun, yakın gelecekte en büyük açıklardan birinin veri bilimi alanında olacağının kanıtı niteliğinde olduğundan bahsetti.
Telekomünikasyon şirketleri, bankalar, sigorta şirketleri gibi pek çok farklı sektörde, akan veriden sürekli olarak öğrenen yapay zekâ projeleri geliştiren tazi.ai’nin projelerinden bazılarını da Zehra ve Tanju Çataltepe katılımcılarla paylaştı.
Kaynak: MediaCat / Gönül Hadımlı
Yorumlar