Kozmetik devi L’Oréal, güzellik teknoloji girişimi ModiFace’i satın aldığını açıkladı. Financial Times’da (FT) yayımlanan habere göre, Kanadalı ModiFace artırılmış gerçeklik (AR) ve yapay zekâ ile 3D sanal makyaj, renk ve cilt analizi yapıyor. L’Oréal’in satın alma için ödediği miktar açıklanmadı.
Konuya ilişkin bir değerlendirme yapan L’Oréal CDO’su Lubomira Rochet, “ModiFace satın almasıyla yenilikçi hizmetlerimizin etrafında müşterilerimizin güzellik deneyimini yeniden keşfetme ve denemelerini amaçlıyoruz” dedi. Öte yandan, önemli güzellik firmaları yeni ürünler için yenilikçi teknolojilere yatırım yapıyor. L’Oréal da bu eğilimin dışında kalmıyor ve Founders Factory isimli start-up platformu ile girişim sermayesi grubu Partech Ventures’a yatırım gerçekleştirdi. L’Oréal’in diğer bir hamlesi ise Makeup Genius oldu. Firmanın sanal makyaj uygulamasıyla kullanıcılar yüzlerine makyaj uygulamadan sonucu görebiliyor. L’Oréal’in diğer bir markası olan Kérastase de geçen yıl “dünyanın ilk akıllı saç fırçası”nı hayata geçirmişti.
FT’nin haberinde L’Oréal’in e-ticaret satış verilerine de yer veriliyor ve 2017’de 2 milyar Euro’ya ulaştığı aktarılıyor. Bu rakam, önceki yıla yıla oranla yüzde 33,6 artış anlamına geliyor. L’Oréal’in 2017 toplam satışları yüzde 4,8 arttı ve 26 milyar Euro seviyesinde gerçekleşti.
Yorumlar