Dijital dönüşümün pazarlama ekosistemiyle kesiştiği 2017 yılı sona yaklaşırken, çok kanallı pazarlamada uçtan uca hizmet sunan Related Digital Group bu yıla damgasını vuran beş pazarlama trendini sıraladı.
2017 yılında yükselişe geçen pazarlama trendleri listesinde, teknoloji ve kişiselleştirme başlıkları öne çıkıyor:
Kişiye özel pazarlama
İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte müşterilerin beklentilerindeki önlemez artış sürüyor. Bu nedenle alınan her mesaj, sunulan her teklif eşsiz ve kişiye özgü olmalı. Toplu mesaj devrinin ardından, 2017 ile birlikte her markanın müşterileriyle daha kişisel bir iletişim kurmak için çaba gösterdiği bir döneme geçiş yapılıyor.
Çok kanallı (omni-channel) pazarlama
Bugünün tüketicileri akıllı telefonlarına düşen bir e-posta ilanını önce sosyal medyada, sonra da internette kontrol ederek alım yapıyor. Böyle bir müşteri profiline markayı daha etkin sunmanın en verimli yolu, çok kanallı bir iletişim kurmaktan geçiyor.
Mobile öncelik veren iletişim
Küresel müşteri alışkanlıkları, pazarlama trendlerine yön vermeye devam ediyor. Statista araştırmalarına göre 2017 yılında dünya genelinde online trafiğin %52,64’ünü mobil internet trafiği oluşturuyor. Üstelik mobilden internete girilen vaktin %21’i sosyal medyada geçiyor. Bu istatistikler, müşterisine daha etkin biçimde ulaşmak isteyen markalar için iletişim trendlerini net biçimde ortaya çıkarıyor.
Influencer marketing
Müşterilerin daha kişisel bir deneyim beklentilerinin sonuçlarından biri olarak ortaya çıkan “influencer marketing”, 2017 yılı boyunca sosyal medya başta olmak üzere pek çok kanalda yükselişini sürdürdü. Hedefledikleri kitleye ulaşmak için markalara yeni ve özgün bir kanal açan influencer marketing; başarılı olmak için öncesinde iyi bir stratejiye, sonrasında da kapsamlı analizlere ihtiyaç duyuyor.
Pazarlama otomasyonu
Hedef kitlesinin genişlemesiyle birlikte, tüm pazarlama adımlarını her bir müşteri için elle yürütmek imkânsız hâle geliyor. Yapay zekâ ve otomasyon teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte; markaların pazarlama süreçlerini çok daha verimli yönetmesini sağlayan pazarlama otomasyonu da 2017 yılının güçlü trendlerinden biri olarak öne çıkıyor.
2018 ve sonrasında bizi ne bekliyor?
Dijital dönüşümün hız kesmeden devam edeceği 2018 yılında, geleneksel yapılarıyla bugüne kadar dijital stratejilerden uzak kalan sektör ve kurumların da çok kanallı bir yapıya geçmesi öngörülüyor. Yani mevcut haliyle yoğun olarak rekabet daha da kızışacak. Bu ortamda öne çıkmak isteyen şirketlerin güçlü ve kapsamlı bir pazarlama stratejisine ihtiyacı var.
Yorumlar