Bu kararla televizyondan internete yönelen dijital izleyicileri hedefleyen şirket, ürettiği içerikleri kiralamaktansa kendisi yayınlayarak daha fazla kar elde etmeyi amaçlıyor.
Pazardaki Netflix, Amazon.com ve Time Warner gibi rakipler kendi içeriklerini üretmek veya içerik satın almak için milyarlarca dolar harcıyorlar. Wall Street analizcileri Walt Disney‘in bu kararının şirkete maddi açıdan ağır bir yük oluşturabileceğini düşünüyor. Disney CEO’su Bob Iger ise, bu hamleyle “hızla değişen pazarda kendi kaderleri üzerinde daha fazla kontrol sahibi olacaklarını” ve bunun “tamamen yeni bir büyüme stratejisi” olduğunu düşünüyor.
Disney içeriği paylaşacak olan online TV servisinin, şirketin sahip olduğu ESPN (Entertainment and Sports Programming Network) markası altında 2018’den itibaren sunulacak olan spor yayını hizmetini takiben başlayacağı belirtildi.
Yorumlar