BrandZone’un 5 yıllık verilerine göre; en çok kampanya düzenleyen marka Samsung oldu. Android işletim sistemli akıllı telefon kampanyaları son 2 yıldır düşüşe geçerken iOS ise yükselişte.
Samsung’un akıllı telefon kampanyalar içindeki payı 2013 yılında yüzde 45 iken bu oran 2017’de yüzde 38 oldu. Apple’ın kampanya oranları son 5 yılda artış gösterdi. Apple’ın akıllı telefon kampanyalarındaki payı 2013 yılında yüzde 16 iken bu oran 2017’de yüzde 24’e yükseldi. Tüm kampanyalar içinde 2014 yılında yüzde 1’lik orana sahip olan Vestel, 2017’de bu oranı yüzde 12’ye yükselterek üçüncü sıraya yerleşti. 2015 yılında yüzde 3’lük orana sahip olan Lenovo ise 2017’de kampanya oranını yüzde 8’e yükseltti. 2013 yılında yüzde 1’lik kampanya oranına sahip olan Huawei ise bu oranı 2017’de yüzde 5’e yükseltti.
Android düşüşe geçti iOS ise yükselişte
BrandZone verilerine göre; Android işletim sistemli akıllı telefon kampanyalarının oranı 2013 yılında yüzde 73 iken 2015’te yüzde 86’ya ulaştı ancak 2016’dan itibaren düşüşe geçti. Buna göre kampanya oranları 2016’da yüzde 77’ye, 2017 yılında ise yüzde 76’ya düştü. iOS işletim sistemli akıllı telefon kampanyaları 2013 yılında yüzde 16 iken bu oran 2016’da yüzde 21’e, 2017’de ise yüzde 24’e yükseldi. Windows işletim sistemli akıllı telefon kampanyaları 2013 yılında yüzde 5 iken, 2016’da yüzde 2’ye 2017’de ise yüzde 0,2’ye düştü.
Akıllı telefon ekranları büyüyor
BrandZone verilerine göre; 4,2 inç – 5 inç ekran boyutuna sahip akıllı telefonların tüm kampanyalar içindeki payı 2013 yılında yüzde 33 iken bu oran 2017’de yüzde 48’e yükseldi. Öte yandan 5,1 inç – 5,7 inç ekran boyutuna sahip akıllı telefonların tüm kampanyalar içindeki payı 2013 yılında yüzde 12 iken, 2017’de bu oran yüzde 45’e ulaştı.
BrandZone akıllı telefon kampanya sonuçları:
Marka Dağılımı | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 (Ocak-Haziran) |
Samsung | 45% | 46% | 48% | 34% | 38% |
Apple | 16% | 14% | 11% | 21% | 24% |
Vestel | – | 1% | 3% | 5% | 12% |
Lenovo | – | – | 3% | 5% | 8% |
Huawei | 1% | 1% | 1% | 2% | 5% |
LG | 10% | 12% | 15% | 15% | 2% |
Sony | 7% | 6% | 4% | 4% | 2% |
HTC | 7% | 5% | 3% | 2% | 1% |
General Mobile | 2% | 4% | 4% | 3% | 1% |
Nokia | 8% | 6% | 2% | 0,4% | – |
Diğer | 3% | 6% | 6% | 10% | 7% |
Yorumlar