Reklam sektörünün en yaratıcı ajanslarının ödüllendirildiği, reklam verenlerin başarılarının belgelendiği Kırmızı Ödülleri 23 Mayıs akşamı Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde gerçekleştirilen törenle sahiplerini buldu.
Ödül töreninin merakla beklenen sonuçları arasında sektörü en heyecanlandıran sonuçlar, Kıpkırmızı Ödülleri oldu.
Kırmızı Ödülleri’nde Tribal Worldwide İstanbul tarafından Borusan Otomotiv için hazırlanan ‘Önünüze Bakarken Arkanızı da Görün’ başlıklı reklamla Kıpkırmızı, Kırmızı Bölge Ödülleri’nde ise Ideart, Tukaş ‘Eğlenceye Sos Kat’ reklamıyla Kıpkırmızı Bölge ödülünü aldı. Kırmızı Dijital’de ise Kıpkırmızı ödülü, Unilever / Axe Black Night için hazırladığı One Song Stand başlıklı online kampanya ile Manajans Thompson’a gitti. Kırmızı Zanaat kategorisinde birincilik ClubSporium için reklam çalışması hazırlayan Rafineri Reklamcılık’ın oldu. Kıpkırmızı ödüllerini sahiplerine Hürriyet Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Toksoy ve Hürriyet CEO’su Çağlar Göğüş takdim etti.
Basılmamış işler de Kırmızı Ödülü sahibi oldu
Kırmızı bu yıl önemli bir yeniliğe ev sahipliği yaptı. Bugüne kadar bine yakın marka/ajans ve 11 binden fazla reklamın yarıştığı, 150’den fazla pazarlama iletişimi profesyonelinin jürilerinde görev üstlendiği Kırmızı’da bu yıl ilk kez basılmamış işler de ödül Kırmızı Kampanya kategorisi ile ödül sahibi oldu. Kırmızı Kampanya’da yarışan reklam işleri, basında yayınlanmış olma sınırlaması dışına çıktı ve sınırlama olmaksızın televizyon, açık hava, radyo, gazete, dergi, sinema, dijital gibi ana akım ya da alternatif en az 3 mecrada kullanılan yaratıcı işler bu kategori altında ödül aldı. Bu yıl ilk kez düzenlenen ve yarışmanın en büyük yeniliği olarak basılmamış işleri de bu heyecana ortak eden Kırmızı Kampanya kategorisinde büyük ödül İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı (İKSV) için ‘Kaldır Kafanı’ isimli çalışmasıyla Tribal Worldwide İstanbul’un oldu.
Yorumlar