Facebook tarafından günden güne birçok özelliği kopyalanan Snapchat’in CEO’su sessizliğini bozdu. Snap’in ilk kez düzenlenen yatırımcı toplantısında konuşan şirketin CEO’su Evan Spiegel, Facebook ile rekabetin şirketi zor duruma düşürüp düşürmemesi ile ilgili gelen soruya gülerek cevap verdi.
Spiegel, soruyu “Yahoo’nun arama kutusu olması, onu Google yapmaz. İyi şeyler yapıyorsanız, birilerinin taklit edeceği gerçeğiyle barışmalı ve bununla eğlenmelisiniz. Herkesin bir kamera stratejisi geliştireceğini düşünüyoruz. Kameranın ne kadar değerli olduğunu anlamalarına yardımcı olduk” diye yanıtladı.
Facebook, Snapchat’in sevilen ‘Hikayeler’ özelliğini önce Instagram’a, ardından Messenger ve WhatsApp platformlarına ekledi. Şimdi de Snapchat benzeri kamera özelliklerini kendi uygulamasına adapte ediyor. Facebook’un kopyalama hamleleri Snapchat’e potansiyel olarak zarar veriyor.
Instagram, günlük 200 milyon kullanıcısının ‘Instagram Hikayeler’ özelliğini kullandığını açıklamıştı. Bu da Snapchat’in günlük kullanım sayısından hayli fazla. Paylaşılan raporlara göre, Snapchat özelliklerinin kopyalanmasından sonra uygulama, 2016’nın son üç ayından itibaren yavaşlayan bir grafiği var. Şirketin paylaştığı bilgilere göre, Snapchat günlük 8 milyon kullanıcı sayısına sahip.
Yorumlar