Teknoloji ürünlerinde modayı etkileyen en önemli unsur marka. Markanın ardından modeller geliyor.
Tüketici elektroniği ürünlerinde yaşanan hızlı değişim, ‘moda’ kavramını teknoloji marketlerine kadar taşıyor. Hızla değişen teknoloji ve eklenen yeni özellikler, henüz birkaç ay önce piyasaya sunulan bir ürünün ‘demode’ bulunmasına neden olabiliyor.
Günümüzde ‘moda’ kavramının teknolojik ürünlere de taşındığını belirten Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, marka ve model tutkusu nedeniyle Türkiye’de tüketicilerin cep telefonu değiştirme süresinin 8 aya kadar düştüğünü belirtti. Bu sürenin dizüstü bilgisayarlarda 18 ay, televizyonlarda ise 36-40 ay olduğunu söyleyen Erdemir, akıllı telefon sayısındaki artışa karşın MP3 çalar satışlarındaki istikrarın sürdüğünü, ayda 40 bin adet MP3 çalar satıldığını kaydetti.
Yorumlar