Araştırmalara göre; B2B müşterilerinin yüzde 71’i hizmet almayı düşündükleri şirket ile ilgili bilgilere online olarak ulaşmaya çalışıyor. Hubspot’un yapmış olduğu farklı bir araştırma da gösteriyor ki, düzenli olarak blog içeriği üreten B2B şirketler her ay yüzde 67 daha fazla satış gerçekleştiriyor. Bu sebeple başarılı bir kurumsal blog oluşturabilmek her şirket için kilit bir rol oynuyor. Peki, başarılı bir kurumsal blog nasıl oluşturulur? 7 adımda inceleyelim.
1. Stratejinizi belirleyin
Başarılı bir blog için; yolcuğa başlamadan önce yol haritanızı net bir şekilde belirlemelisiniz. İşe kurumsal blog’unuzdan beklentilerinizi sıralayarak başlamalısınız. Topluluk oluşturmak, trafik kaynağı yaratmak ve satışa dönüştürmek, bilinirliği artırmak veya e – posta listesi oluşturmak başlıca beklentilerinizden olabilir. Tüm bu beklentilerinizi sağlıklı bir stratejik plan ile birleştirerek eforunuzu en optimum şekilde kullanmalısınız. Böylece yaptığınız tüm çalışmalardan en verimli sonuçları almanız mümkün.
2. Hitap şeklinize karar verin
En etkili hitap şeklini belirleyebilmek için hedef kitlenizi iyi bir şekilde tanımlamalısınız. Hedef kitleniz ile doğru hitap şeklini yakalayarak iletişim kurmanız onlarla olan iletişiminizi kuvvetlendirecek en önemli detaylardan biridir. Belirlemiş olduğunuz hitap şeklini, içeriklerinizi oluştururken, yorumları cevaplarken ve içeriklerinizi diğer mecralarda paylaşırken tutarlı bir şekilde kullanmalısınız. Hitap şeklinizi belirlerken şirketinizin mevcut değerlerini de göz önünde tutmanız gerekiyor. Bu sebeple şirket kültürünüz de bu konuda size yol gösterebilir.
3. İçeriklerinizi planlayın ve süreklilik sağlayın
İçerik yayınlama sıklığı ile alakalı bir kural bulunmuyor. Stratejinize göre her gün veya haftada bir içerik yayımlayabilirsiniz. Odaklanmanız gereken nokta süreklilik. Blog’unuzun başarıya ulaşabilmesi için sürdürülebilir bir model oturtmalısınız. Bunu sağlayabilmenin en etkili yollarından biri de, editoryal takvim oluşturmaktır. “Hangi gün, hangi içerik, kim tarafından oluşturulacak,” gibi ufak detayları belirleyerek editoryal takviminizi oluşturabilirsiniz. Böylece blog’unuza katkıda bulunan herkesin ortak bir plan dâhilinde hareket etmesini sağlayabilirsiniz.
4. Kapsam ve kaliteden ödün vermeyin
Bill Gates 1996’da yayımladığı meşhur “Content is King” başlıklı blog yazısında; “Zamanla internetteki bilgilerin genişliği muazzam olacak ve bu da cazip hale gelecek” demişti. Şu anda internet üzerinde günde 2 milyonun üzerinde blog içeriği yazılıyor. Bill Gates’in haklı çıktığını söylemek mümkün. Unutmamamız gereken nokta bu durumun getirdiği devasa rekabet. Bu yüzden artık “Kaliteli İçerik Kraldır” demek daha doğru. Rekabetin yüksek olduğu bu ortamda avantaj sağlayabilmek için yayımladığınız her içerik daha önce yayımlanmış olan tüm içeriklerden daha kaliteli olmak zorunda. İçeriklerinizi oluştururken kapsam ve kaliteden ödün vermeden o güne kadar, o konuda yazılmış en iyi içeriği yazmaya gayret göstermelisiniz. BuzzSumo’nun yapmış olduğu bir araştırmada kapsamlı oluşturulan içeriklerin başarısını gözler önüne seriyor. Araştırmaya göre 3 bin – 10 bin arası kelimeyle oluşturulan içerikler 500 – 1000 arası kelimeye sahip içeriklere göre 2,5 kat daha fazla paylaşım alıyor.
5. Yoruma teşvik edin
İçeriklerinizde ziyaretçilerinizi fikirlerini paylaşmaya teşvik etmelisiniz. Onlara sorular sorun ve cevaplar almaya çalışın. Bu sayede ziyaretçileriniz ile oluşturduğunuz duygusal bağ daha da kuvvetli bir hale gelecektir. Ayrıca her içeriğinizi sosyal medya aracılığı ile paylaşmayı ihmal etmemelisiniz. Unutmayın ki, ziyaretçilerinizle etkileşime geçebileceğiniz tek yer blog’unuz değil.
6. SEO’yu göz ardı etmeyin
Arama motorları blog’lar için en önemli trafik kaynaklarından biri konumunda. İnternet kullanıcılarının yüzde 93’ü online deneyimine bir arama motorundan başlıyor. Bu sebeple blog’unuzu ve içeriğinizi arama motorları için uygun hale getirmiş olmanız hayatî önem taşıyor. Blog’unuz arama motorları tarafından kolay taranabilir ve ziyaretçilerinize iyi bir kullanıcı deneyimi sunuyor olmalı. İçerik ve başlıklarınızı mümkün olan en yüksek kalitede ve hedef anahtar kelimelere göre optimize edilmiş biçimde oluşturmak, görsel kullanımı gibi detaylara dikkat etmek, arama motorları tarafından ödüllendirilebileceğinizin göstergesidir. Arama motorları sayesinde elde edebileceğiniz fırsatları kaçırmamak için doğru bir SEO stratejisine sahip olmanız gerekiyor.
7. Etkileri izleyin
Blog’unuz artık hazır ve kaliteli birkaç içeriğe sahipseniz, başarınızı bazı önemli blog’lama metriklerine göre ölçümlemeniz gerekiyor. Hangi çalışmalar blog’unuz için olumlu sonuçlar yarattı? Hangileri beklentileri karşılamadı? Neleri iyileştirebilirsiniz?
Takip edilmesi gereken metrikler hedeflerinize göre farklı olabilir. Fakat ortak olarak takip edilmesi ve geliştirilmesi gereken birkaç metrik şudur: Ziyaret sayıları, etkileşim oranı, satışa dönüşüm, sosyal paylaşımlar ve ziyaretçilerin faaliyetleri (hemen çıkma oranı vb.) Metrikler olması gerekenin gerisinde sayıları gösteriyorsa ziyaretçileriniz ve potansiyel müşterileriniz için yeni fikirler arayın, A / B testleri yapın ve en önemlisi içeriğinizi çeşitlendirin ve geliştirin.
Aykut Otu / İçerikmatik Kurucusu
Yorumlar