Skip to main content

Covid19’la birlikte Temmuz ayında Türkiye’de sağlık ve fitness uygulamaları, geçtiğimiz Nisan ayına göre yüzde 40 daha fazla kullanıldı.

Spor salonları ve fitness stüdyoları Covid-19 nedeniyle kapalı olduklarından tüketiciler, sağlıklı kalmak ve fitness rutinlerini evde sürdürebilmek için sağlık ve fitness uygulamalarına yöneldiler. Uygulama pazarlaması platformu Adjust’ın yeni verilerine göre, insanların yeni yıla girerken aldıkları kararların oluşturduğu kurulumlar Ocak ayının başında artarken, kullanıcılar Covid-19 tedbirleri ile birlikte sağlık ve fitness uygulamalarına daha çok ilgi gösterdiler ve Ocak ayından sonra normalde azalan kurulumlar bu yıl artarak devam etti.

Verilere göre, sağlık ve fitness uygulamalarının günlük kurulumları Mart ayı boyunca artarak Nisan ayının başlarında 2020’nin ortalama kurulum oranlarını yüzde 67 aştı. Oturumlar ise Mayıs ayına kadar kayda değer bir büyüme görmedi. Kurulumlar Covid-19 tedbirleri sürecinde artsa da, kullanıcıların bu uygulamaları kullanmaya başlamaları biraz zaman almış gibi görünüyor.

Kurulum ve oturum sayıları zirvelerini gördükten sonra azalmaya başladı ama oturumlar hala 2019’dan yüksek seyrediyor. Temmuz’daki kurulumlar 2019’a göre yüzde 7 yüksek ve oturumlar yüzde 61 artmış durumda. Bu da gösteriyor ki, uygulamalar da kullanıcılar kadar antrenman yapıyor.

Veriler ayrıca, kullanıcıların en çok pazar günleri egzersiz yaptıklarını gösteriyor. Haftanın başından cumaya kadar, hafta sonu planları ve “cheat day’ler” kullanıcıları sağlık ve fitness uygulamalarından uzaklaştırıyor gibi görünüyor. Bu uygulamalar 2020’de haftada en çok pazar günleri kullanılıyor. Buna karşılık en az cuma günleri kullanılıyorlar.

“Pandemi ve ardından gelen önlemler, birçok kullanıcıyı hayat tarzlarını ve günlük alışkanlıklarını değiştirmek zorunda bıraktı,” diyor Adjust’ın kurucu ortağı ve CTO’su Paul H. Müller. “Verilerimize göre tüketicilerin sağlık ve fitness alışkanlıkları genel olarak değişti ve insanlar spor salonlarına gitmek yerine antrenmanlarını evde yapmayı tercih ediyorlar. Özellikle pandemiye karşı alınan önlemler devam ederken bu alışkanlıklardaki değişimler uzun vadeli olacak gibi görünüyor.”

Dünyada ve Türkiye’de öne çıkan veriler 

Veriler ayrıca bölgesel değişimler hakkında da bilgiler içeriyor. Sağlık ve fitness uygulamalarının kullanımıyla, önlemlerin sıkılaştırılıp gevşetildiği zamanlar arasında bir korelasyon olduğu görülüyor.

Örneğin; ABD’de, önlemler Mart sonunda uygulanmaya başladıktan sonra kurulumların 2020 ortalamasının yüzde 58 üstüne çıkmasıyla önemli bir artış görüldü. Uygulamaları Mayıs ayında aktif olarak kullanmaya başlayan Tüketiciler ile birlikte günlük oturumlar ortalamanın yüzde 25 üstüne çıktı. Günlük oturumlar Mayıs’tan sonra azalmaya başlasa da Temmuz ayında ortalamanın yüzde 16 üstünde seyretti. Bu da bizlere birçok kullanıcının hala aktif olduğunu gösteriyor.

Almanya’da ise kurulumlar Mart ayının sonunda ciddi bir artış gördü. Kurulumlar 2020 ortalamasının yüzde 86 üstüne çıkarken, Ocak ve Nisan arasında oturumlar üçe katlandı. Oturumların Mayıs’ta 2020 ortalamasının yüzde 38 üstünde performans gösterdiğini de ekleyelim. Mayıs’tan beri az da olsa bir düşüş görülse de, oturumlar Ocak’tan Temmuz’a kadar yüzde 67 yükseldi, ki bu da kullanıcı sayısının sürekli arttığını gösteriyor.

İngiltere’de, kurulumların Nisan’da çok yüksek bir artış gördüğünü belirtelim. Kurulumlar, 2020 ortalamasının yüzde 93 üstüne çıktı.Bu noktada oturumlar da Mart sonundan Mayıs sonuna kadar istikrarlı bir şekilde artmaya başladığını eklemekte fayda var. Oturumlar, 25 Mayıs’ta zirveye ulaşarak 2020 ortalamasının yüzde 80 üstüne çıktı. Oturumların yavaş yavaş azalmaya başlamasına rağmen, Temmuz 2020’deki oturum sayısının Temmuz 2019’un iki katı olduğunu belirtelim.

Türkiye’de ise Nisan ayında, 2020 Şubat’ı ile karşılaştırdığımızda, fitness uygulamaları kurulumlarında yüzde 144’lük bir artış yaşandığını görüyoruz. Oturumlar ise %21 arttı. Temmuz ayına baktığımızda ise, Nisan ayına kıyasla kurulumlarda yüzde 76 düşüş görülürken, oturumlardaki yüzde 40 artış dikkat çekiyor. Bu noktada kullanıcıların daha fazla uygulama indirmek yerine indirilen uygulamaları kullandığını görüyoruz.