SOSYAL MEDYA

DigitalAge | 26.02.2020 - 10:20

2019’un sosyal medya raporu

2019 yılında sosyal medyada öne çıkan başlıkları ve gelişmeleri sizler için özetledik.

2020 yılının ilk günlerinde tatlı bir nostalji yaşayalım ve 2019 yılında sosyal medyada öne çıkan ve geçtiğimiz yılı özetleyen konu başlıklarını hızlıca hatırlayalım. Ülke ve dünya gündemine dair detaylar, Twitter, Facebook, Instagram, TikTok ve YouTube’un 2019 yılına dair ‘en’leri yazımda size bekliyor.

Ocak 2019

Ocak ayının ilk günü market poşetlerinin 25 kuruş fiyatla satılması gündeme oturdu. Bu zorunluluğa kızanlar, eğlenceye vurup yaratıcılığını kullananlar, poşeti memnun kalmadığı için iade edenler ve daha neler. Şimdi okuyunca tuhaf gelebilir ama ilk hafta market poşetleri ile oturup kalktık.

Kardashian’ların en zengini Kylie Jenner’a ait olan Instagram’da en çok beğenilen gönderi rekoru, rafadan tipli bir yumurta (World Record Egg) hesabı tarafından kırıldı. Bu yeni rekora markaların real time marketing koşuları eklenince ekranlarımız şenlendi.

İkinci haftaya geldiğimizde ise yılın sosyal medya verileri RSS’lerimize yerleşti. Statista’nın yaptığı araştırmada Türkiye, sosyal medyayı en çok kullanan ülkeler arasında on üçüncü sırada yer aldı.

Tam rafadan yumurtayı unutmuştuk ki 10 yıl önce – 10 yıl sonra hareketi başladı. #10YearsChallenge hashtagiyle şenlendirdiğimiz paylaşımlarla, yıllara meydan okuduğumuzu ve hiç değişmediğimizi birbirimize ispat etmek için yarıştık.

Sosyal ağlar için ilk yenilik hareketi Facebook’tan geldi. Facebook, Watch platformu için en güncel verileri, platformda yapacağı bir dizi güncellemeyi ve video stratejisiyle ilgili detayları paylaştı. 2018 yılında her ay 400 milyondan fazla insan Watch’da en az bir dakika geçirmiş.

Küçük işletmelerin kullanımı için geliştirilen WhatsApp Business, masaüstü ve web sürümünü yayına aldı.
Durgun piyasa, bitmeyen krizlerimiz ilk sinyallerini verdi. Günlere konkordato isteyen şirketlerle başladık, işten çıkarma haberleriyle devam ettik.

Instagram hikayelere yeni çıkartmalar geldi. Canlı yayın soruları, müzik paylaşımı, etkinlik hatırlatıcısı kullanıcılara dunulan diğer yeniliklerdi.

Facebook’a yılın ilk davası Washington D.C. Başsavcısı Karl A. Racine tarafından ‘yine Cambridge Analytica skandalı’ üzerinden açıldı. Verilecek toplam cezanın 1,7 milyar doları bulabileceği tahminleri manşetlerdeydi.
Hız kesmeyen Zuckerberg, WhatsApp, Facebook ve Instagram’ı entegre ederek altyapılarını birleştirmeye hazırlandıklarını açıkladı.

Şubat 2019

Facebook 15’inci kuruluş yıldönümünü kutladı. Facebook kullanıcılarının veri gizliliğinin ihlal edildiğinin, ABD Başkanlık seçimlerinin bu verilerle manipüle edildiğinin ortaya çıkmasıyla patlak veren Cambridge Analytica skandalı sonrasında acı bir kutlama yapar dedik. Öte yandan durmaksızın artan kullanıcı sayısı Zuckerberg’in yüzünü güldürmeye devam etti. Zuckerberg sahip olduğu 65,6 milyar dolarla dünyanın en zengin 5’inci kişisi olarak gayet rahat görünüyordu.

Apple, FaceTime’da tespit edilen bir açık sebebiyle tarihinin en büyük güvenlik skandalını yaşadı. Tespit edilen bu açık, aradığınız kişi aramaya yanıt vermeden, telefonunun bulunduğu ortamdaki sesleri duymanızı sağlıyordu.
Arama ve hikayeler özelliklerinden sonra Instagram Direct’te web sürümüyle masaüstüne geldi.

LinkedIn canlı yayın özelliğini kullanıma sunacağını açıkladı.

Google yapacağını yaptı ve yıllarca emek verdiğimiz, bedavaya içerik ürettiğimiz Google +’ı kapatacağını resmi olarak açıkladı. Google servislerine asla güven olmayacağını bir kere daha hatırladık.

TikTok, ABD ve Birleşik Krallık’ta reklam denemelerine başladı.

Super Bowl’da yayınlanan Ridley Scott imzalı Türk Hava Yolları reklam filmi gündememize düştü. İstanbul temalı ‘The Jouney’ koltuklarımızı kabarttı.

WhatsApp’a mesaj silme özelliği geldi. Yazıp gönderdikten sonra pişman olduğumuz tüm mesajlar ‘Herkesten sil’ özelliği sayesinde tarihe karıştı.

YouTube, içerik üreticilerine reklamın ötesinde yeni gelir kaynakları oluşturmaya başladığını duyurdu. YouTube Music ve YouTube Premium gelir kaynağı örnekleri olarak sunuldu.

Peak Games 18 Şubat akşamı tüm televizyon kanallarını kararttı ve aynı anda manifestosunu yayınlattı. Kimilerinin kanalların hacklendiğini düşündüğü gecenin ardından, manifestonun Audi’nin daha önce kullandığı bir işin kopyası olduğu anlaşıldı ve kimse Peak Games’i bir daha hatırlamadı.

Twitter, 2018 yılı günlük kullanıcı sayısını 126 milyon olarak açıkladı. Mali açıdan ise hisse değeri yüzde 10 oranında düştü.

Instagram direkt mesaj gönderme özelliği testlerine başladı.

Facebook hikayeler için etkinlik paylaşma özelliği getirdi. Arkadaşlarınızla plan yapabilmenizi sağlayan bu özellik, pek rağbet görmedi.

Mart 2019

Donald Trump’ın kendisine Tim Apple şeklinde hitap etmesinin ardından Tim Cook Twitter’daki kullanıcı adını Tim (Apple logosu) olarak değiştirdi. Bir süre sonra ise Tim Cook olarak sosyal ağa geri döndü.
Twitter, tweet’lemeyi iyileştirme adına kamerasını güncellemeye başladığını duyurdu. Kamerayı daha hızlı erişilebilir hale getirecek bu güncellemenin fotoğraf ve videoların daha büyük görünmesini mümkün kılacağı açıklandı.
Dünya Mutluluk Raporu açıklandı. Türkiye 156 ülke arasında 79. sırada yer aldı. Gün boyu mutlu musun – mutsuz musun anketlerine maruz kaldık.

WhatsApp’ın kurucularından Brian Acton, Facebook’u silin çağrısı yaptı. Twitter üzerinden başlatılan hareket büyük bir ilgi gördü.

850 yaşındaki Notre-Dame Katedrali’nde yangın çıktı. Yangın sırasında binlerce kişi katedral etrafında toplandı, yükselen alevleri sessizlik içinde izledi ve sosyal medya üzerinden bizlere izletti.

Instagram çevrimiçi alışveriş özelliğini devreye aldı. Uygulama üzerinden alışveriş yaparken ödemeyi de alabilmeyi sağlayan bu özellik sektörü heyecanlandırdı.

Facebook, tıpkı WhatsApp’taki gibi mesajlara alıntı yaparak cevap vermeye imkan sunan yeni özelliğini duyurdu.
31 Mart’ta yapılan yerel seçimlerde, başa baş giden ve Ekrem İmamoğlu’nun 15 bin civarında oy farkla kazandığı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimi, AK Parti’nin itirazı üzerine YSK tarafından iptal edildi.

Nisan 2019

Şakalarla Nisan ayına başladık. 1 Nisan markaların şakalarıyla ekranlarımızı şenlendirdi. Aklımda en fazla kalan Tinder’ın 1 Nisan şakası oldu. Malum kullanıcıların en fazla yanlış bilgi verdiği alan boy ve kilo. Tinder, boy doğrulama özelliğini ilk zorunlu güncelleme ile birlikte yayına alıacağını duyurdu. Boyunu doğrulayan tüm kullanıcıları şahane bir rozetle onurlandırmak ise şakanın kremasıydı.

Snapchat, ‘Status’ ve ‘Passport’ özellikleri üzerinde çalıştığını duyurdu. Forsquare’in bir benzeri olan bu özellikler pin mantığı ve lokasyon bazlı çalışacak.

Instagram, en temel özelliklerinden biri olan ‘Beğeni’ gösterimini iptal etme kararı aldı. Beğeni rekabetini kaldırıp, paylaşım ve etkileşimi artıracağı düşünülen bu özellik hala global olarak kullanıma sunulmadı.

ABD başkanı Donald Trump’ın Çin’le başladığı ticaret savaşı tavan yaptı. Şirketleir tehdit etmekten ülkelere geçen Trump, iyice çileden çıktı.

Instagram, hikayeler bölümü için soru çıkartmaları özelliğini ekledi. Test çıkartması ile, anket özelliğinden farklı olarak dört cevaba kadar seçmeli sorular sorulabiliyor.

Facebook’un, 1,5 milyondan fazla kullanıcının e-posta rehberlerini bilgisi veya onayı dışında topladığı ortaya çıktı. Elbette bunu yanlışlıkla ve istemeden yapmışlar.

LinkedIn, Facebook’taki yapıya çok benzeyen yeni ifadeler özelliğini kullanıma sundu. (Paylaşımları ve başarıları alkışlayan alkışlayana)

Mayıs 2019

ABD vizesine başvuranların sosyal medya hesap bilgileri de istenmeye başladı. (Takipçi ve abone sayısı elbette bir avantaj sunmuyor. Sadece güvenlik amaçlı bir protokol uygulaması.)

YouTube kullanıcı sayısı verilerini açıkladı. Bu verilere göre YouTube aylık 2 milyar kullanıcıya ulaştı. Bir öneceki yıl bu sayı 1.8 milyar kişi olarak duyurulmuştu.

Tüm zamanların platform ve uygulama kapatma şampiyonu Google’dan yeni bir atak geldi. YouTube, bağımsız uygulaması YouTube Gaming’i 30 Mayıs’ta kapatacağını ilan etti.

Twitter’a alıntılama özelliği geldi. Retweet alternatifi bu özellik, kullanıc paylaşımlarını daha görünür kılmanın yanı sıra tweetlerin yayılmadan önce kullanıcıları daha fazla düşünmeye teşvik etmeyi amaçlıyor.
Facebook’tan sonra Instagram’da veri skandalına karıştı. Celebrity, marka ve influencer’lara ait 49 Milyon verinin sızdırıldığı ortaya çıktı.

Sekiz sezon boyunca bizi hop oturtup, hop kaldıran HBO’nun fantastik dizisi Game of Thrones, ekranlara veda etti. GOT’un final bölümü gelmiş geçmiş en çok iz lenen bölüm olarak tarihe geçerken, twitter’ın gündeminden de uzun sure kalkmadı.

Instagram, IGTV için dikey fotmat zorunluluğunun ortadan kaldırılacağını açıkladı. Yatay formatta da video yüklemeyi mümkün kılacak özelliğin video paylaşımını artırması bekleniyor (artmadı).

Haziran 2019

Liverpool maçında sahaya mayosuyla atlayan Kinsey Wolanski gündemimize oturdu. Erkekler tarafından bolca dile getirilen coğrafya kaderdir söylemini duymak artık iyice baydı.

Facebook yeni kripto para Libra’yı tanıttı. Tanıtımın ardından ödeme devleri Facebook’a destek olacaklarını açıkladı (sonra pişman olup geri adım attılar).

İstanbul Büyükşehir Belediyesi seçimleri ‘Mazabata’ kriziyle gündeme düştü. AK Parti’nin itirazı üzerine iptal edilen seçim yenilendi. Yapılan yeni seçimlerde bu kez Ekrem İmamoğlu oyların yüzde 54’ünü alarak toplamda 800 binin üzerinde oy farkıyla seçimi kazandı. ‘Mazabata verilecek mi – verimeyecek mi’ gerginliği böylece son buldu. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Ekrem İmamoğlu herkesi kucakladı.

Google yaz döneminde YouTube’da yayına alacağı yeni AR reklam modelini duyurdu.

Mary Meeker tarafından hazırlanan Bond Internet Trends 2019 raporunu hatmetmeye başladık.

Yeni askerlik sistemi tüm yurtta coşkuyla karşılandı. 31 bin TL karşılığında, 1 aylık temel eğitimi alan kişiler askerliğini tamamlamış sayılacak.

Instagram Twitter’ın izinden giderek mobil veri kullanımını düşürecek bir dizi güncelleme sunacağını açıkladı. Andorid tabanlı cihazlar için geliştirilen özellik, platformu çalışıtken daha az hücresel veri kullanılmasını mümkün kılıyor. Özelliği seçen insanlar hem daha az veri tüketecek, hem de içeriği daha kısa yüklenme süreleri ile görüntüleyebilecek.

Instagram son reklamsız alan ‘Keşfet’ bölümüne de reklam ekleneceğini duyurdu. Kullanılacak reklam türleri ise fotoğraf ve videolar olacak.

Temmuz 2019

4 Temmuz’da yaşanan FIW felaketi Twitter’ı coşturdu. Facebook, Instagram ve WhatsApp’a erişim yavaşladı, fotoğrafların tamamen açılmaması bir sorundu amaaaaa asıl problem fotoğrafların platform tarafından nasıl etiketlendiğini görmemiz ile ilgiliydi. Facebook’taki fotoğrafların tamamen açılmaması, şirketin yapay zeka ile fotoğraf etiketlerken nelerden faydalandığını ortaya koydu. Fotoğraf tanımları; gülümseyen insanlar, bulutlu gökyüzü, çiçekler gibi etiket açıklamalarından oluşuyordu.

İngiliz sosyal medya şirketi Servis Hopper HQ, Instagram paylaşımlarıyla 2019’da en çok para kazanan ünlüler listesini açıkladı.

İşte Instagram’da en çok kazanan ünlüler:

1. Kylie Jenner – 141 milyon takipçisi ile gönderi başına maliyeti 1 milyon 266 bin dolar (Şu anda 153 milyon takipçisi var)
2. Ariana Grande-  160 milyon takipçisi ile – 160 milyon takipçisi ile gönderi başına maliyeti: 996 bin dolar (Şu anda 168 milyon takipçisi var)
3. Cristiano Ronaldo – 176 milyon takipçisi ile gönderi başına maliyeti: 975 bin doları(Şu anda 192 milyon takipçisi var)
4. Kim Kardashian West – 144 milyon takipçisi ile gönderi başına maliyeti: 910 bin dolar
5. Selena Gomez – 153 milyon takipçisi ile gönderi başına maliyeti: 886.000 ABD doları (Şu anda 163 milyon takipçisi var)

Temmuz ayına damgasını vuran Stranger Things, ilk dört gününde 40,7 milyon kişi tarafından izlenerek rekor kırdı. Her bölüme dair yorumlarımızla sosyal medyayı şenlendirdik.

Pew Araştırma Merkezi tarafından 2019’daki popüler YouTube Videolarıyla ilgili yapılan bir araştırma hangi anahtar kelimelerin en fazla görüntülemeyi aldığını ortaya çıkardı.

Meraklıları için Top 5

1 Fortnite
2 ASMR
3 Slime
4 Rainbow
5 Prank

Kullanıcılara reklamsız bir YouTube deneyimi sunan YouTube Premium Türkiye’de de kullanıma sunuldu. Aile tarifesi hiç fena değil, aklınızda bulunsun.

Ağustos 2019

WhastApp yaz sıcakları demedi ve dört yeni özelliğini kullanıma sundu. Parmak izi kilidi özelliği ile güvenlik protokolünü devreye alan platform, ses kayıtlarını otomatik oynatma, ileride entegrasyon sağlayacak Facebook etiketi, ve sık iletilen mesajlar (Yıldızlı mesajlar) etiketi.

Dijital müzik streaming platformu Spotify’ın aylık ücretli kullanıcı sayısı toplamda 108 milyona ulaştı.

Instagram Snapchat’ten bir özelliği daha kopyaladı. Thread adlı uygulama üzerinde çalışan platform, yakın arkadaş grupları kurmayı ve daha detay (stories ve konum özelliği paylaşımı gibi) paylaşımı mümkün kılacak.
Instagram’dan sonra Facebook da beğeni ‘Like’ butonunu kaldırmayı planladığını açıkladı.

Google yine şaşırtmadı. 2016 yılında yayına aldığı ve sıklıkla seyahat eden ve seyahat etmeyi seven insanlar için geliştirilen bir uygulama olan Trips’in fişini çekmeye hazırlandığını duyurdu. Şaşırdık mı, hayır.

Facebook Instagram’da yayınlanan reklam sayısının ikiye katlandığını ilan etti. Facebook, tüm tartışmalara ve eleştirilere rağmen 2018’de Instagram’dan 9 milyar dolar gelir elde etmeyi başarmıştı.

Facebook’un dışarıdan hizmet veren yüzlerce sözleşmeli çalışana kullanıcıların ses dosyalarını deşifre ettirdiği ortaya çıktı. Facebook’a hizmet veren bu çalışanlardan biri basına konuşunca olay ayyuka çıktı.

Eylül 2019

Facebook, çöpçatanlık uygulaması ‘Facebook Dating’i 20 ülkede (henüz bizde geçerli değil, klasik usule devam) kullanıma sundu. Kullanıcıları birbirine önererek, iletişime geçmelerini mümkün kılacak uygulamanın testlerine geçtiğimiz yıl başlanmıştı.

Google, Federal Ticaret Komisyonu’nun soruşturması sonrası, ebeveynlerinin rızası olmadan YouTube üzerinden çocuklardan yasa dışı yollarla kişisel bilgi toplayarak bunu milyonlarca dolar kazanca dönüştürmesinden dolayı 170 milyon dolar cezaya çarptırıldı.

Mobil uygulamalarda kullanımı gün geçtikçe artan ‘Karanlık Mod’ özelliği Instagram’a da geldi. Gözü yormayan bu özelliğin kullanımına ilk olarak Twitter başlamış, Facebook Messenger ile devam edilmişti. WhatsApp’ın karanlık mod için test süreci ise hala tamamlanabilmiş değil.

YouTube, içerik üreticilerine odaklanan ‘Creator Insider’ kanalında kullanıcıların yorum geçmişini gösteren profil kartlarını test ettiğini duyurdu.

Facebook’un eğitim ve etkinlik merkezi Facebook İstasyon İstanbul’da açıldı.

Ekim 2019

Facebook Ekim ayına hızlı başladı. Kişisel Verileri Koruma Kurulu, veri ihlali gerekçesiyle Facebook’a toplam 1 milyon 600 bin lira idari para cezası uygulanmasına karar verdi.  Kurul, Facebook’u Türkçe olarak kullanan 280.959 kullanıcının söz konusu veri ihlalinden etkilendiğini belirtti.

Instagram’ın yeni mesajlaşma uygulaması Threads, kullanıma sunuldu. Android ve iOS için çıkan Instagram tabanlı yeni uygulama, direkt olarak yakın arkadaşlar ile iletişime odaklanıyor.

Twitter’ın kurucusu Jack Dorsey, dünya genelinde siyasi reklamları kaldıracaklarını açıkladı.

Facebook, yeni topluluk standartları kapsamında bazı emojilerin yer aldığı yorumları kaldırılacağını duyurdu. Bunlar görüntüde masum ancak cinsel benzetmeler için kullanılan emojileri kapsıyor.

Kademeli olarak beğeni sayısını platformundan kaldırmaya çalışan Instagram, stalkerların gözdesi «Takip» sekmesini de kaldırmayı planladığını duyurdu. Sırada grup sohbetleri için Hikayeler özelliği var.

Arama reklamlarını test etmeye başlayan Facebook, özelliği tüm reklam verenlere açtığını duyurdu.

En yaşlı sosyal ağı Reddit, paylaşım seçeneklerini Snapchat ile entegre etti. Artık kullanıcılar, Reddit gönderilerini Snapchat hikayelerinde paylaşabilecek

Kasım 2019

Twitter, sohbetleri takip edebilmeyi daha da kolay hale getirme adına Konu Başlıkları özelliğini yayına alacağını duyurdu.

WhatsApp, uzun zamandır beklenen Karanlık Mod özelliğinin kullanıma hazır hale geldiğini duyurdu (Hala kullanmaya başlamadık).

Instagram, Snapchat’ten sonra şimdi de TikTok’a kafayı taktı. Instagram’da Hikayeler’de yer alacak yeni özelliği için, TikTok’un video formatı Reels‘i bünyesine katacağı bilgileri basına sızdı. Instagram bu özellikle kullanıcıların kliplere AR efektleri ve arka plan müzikleri eklemesine yardımcı olacak.

Twitter, uzun zamandır merakla beklenen tweet zamanlama özelliği için ilk testlerine başladı. Tweet zamanlaması yapmak için Twitter’ın TweetDeck servisinden yararlanmanız gerekiyordu.

Google YouTube’un yeni alışveriş reklamlarını yayına aldığını duyurdu. Markalar, bu yeni reklam modeli sayesinde ürünlerini ve hizmetlerini YouTube’un ana sayfasında ve arama sonuçlarında tanıtabilecek.
Facebook duyurduğu yeni logosu sebebiyle alay konusu oldu. Yanarlı dönerli yeni logo sadece büyük harflerden oluşuyor.

TikTok, kullanıcıların siteye link vermesini ve içerik üreticilerinin takipçileriyle e-ticaret sitelerini paylaşmasını sağlayan iki yeni özelliğini duyurdu.

Snapchat, Snapchat’in Bitmoji özelliği üzerine kurgulanacak olan Cameos isimli Deepfake özelliğini yayına alacağını açıkladı.

Twitter, 6 aydan fazladır hesabına giriş yapmamış olan kullanıcıları platformdan sileceğini duyurdu. Aman dikkat.

Aralık 2019

Aralık ayı demek tüm yılın değerlendirmesi demek. Şimdi gelin platformlarda yıl boyunca öne çıkan başlıkları birlikte hatırlayalım.

Twitter’da 2019 yılı böyle geçti

Eylül ayında açıklanan verilere göre Twitter’da 145 milyon kullanıcı bulunuyor. Twitter bot olduğunu düşündüğü kullanıcıları düzenli olarak sistemden siliyor. 2018 yılında, platformda aylık 326 milyon aktif kullanıcı vardı. Platform, diğer en iyi sosyal medya sitelerinden daha fazla kullanıcısı olmasa da, oldukça etkileşimli bir kullanıcı tabanına sahip. Twitter kullanıcıları günde ortalama en az 500 milyon tweet gönderiyorlar. Son altı aydır aktif olarak kullanılmayan hesapların da kapatılacağı platformun gündeminde yer alıyor.

Twitter, 2019’un ‘en’lerini #bunlaryaşandı etiketi üzerinden paylaştı.

İşte bu etiket üzerinden öne çıkan başlıklar;
Hem gerçekleştirdiği yardımlar ve platformu AHBAP hem de kullanıcılarla etkileşimiyle gönüllerde that kuran Haluk Levent, 2019’da en çok konuşulan ünlü isim oldu.

Türkiye’de Twitter’ın 2019 sohbetlerinde en çok adı geçen isim Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olurken, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu da sohbetlere ağırlığını koyan diğer bir isim isimdi.

En çok retweet edilen tweet ve en beğenilen Tweetlerden biri, Galatasaray’ın transfer ettiği ünlü futbolcu Falcao’nun gelişini duyurduğu tweet oldu. Ekrem İmamoğlu’nun #BirlikteKazandık hashtagiyle seçim sonrası paylaştığı duyuru tweet’i ve Fatih Terim’in ‘look at the tabela’ tweet’i de en fazla retweet edilenler ve beğenilenler arasındaydı.
Kanserle verdiği mücadele örnek isim haline gelen Neslihan Cantay ölümü ile hepimizi yasa boğarken Haluk Levent’in Çantay hakkında attığı tweet en çok beğenilenlerden biriydi.

Yıl içinde en çok kullanılan hashtag ‘Kadın’ dizisinin sevilen oyuncusu Feyyaz Duman #feyyazduman oldu.
Eğlence kategorisinde ise en çok kullanılan hashtaglerde liderlik bu sene final yapan Game of Thrones (#GoT) yer aldı.

Sınırlarımızın dışına çıkıldığında ise dünya çapına en çok retweeti, meşhur rafadan yumurta World Record Egg aldı. Rekoru kıran yumurta, iddiasını gerçekleştimiş olmanın mutluluğu ile kabuğunu kırdı.

En çok izlenen televizyon programı Game of Thrones,
En çok izlenen film The Avengers: Endgame
En çok konuşulan oyuncu Tom Holland
En çok konuşulan müzisyen BTS
En çok konuşulan spor takımı FC Barcelona
En çok konuşulan kadın sporcu Megan Rapinoe
En çok konuşulan erkek sporcu Neymar
En çok konuşulan politikacı Donald Trump

En çok kullanılan emoji, gözlerinden yaş gelene dek gülmek, hıçkırarak ağlamak ve kalp kalp aşkla gülmek 2019 yılına imza atan etkileyiciler olarak belleklerimize yerleşti.

YouTube’da 2019 yılı böyle geçti

2019 yılında dünyada ve Türkiye’de YouTube’a damgasını vuran videolar ‘YouTube Rewind’ başlığı altında açıklandı
Müzik ve genel içerik olarak iki grupta hazırlanan listede Reynmen’den ‘Derdim Olsun’ ve ‘Ela’ ile Fatih Bulut’un ‘Çok Sevdim Yalan Oldu’ şarkıları Türkiye’de müzik kategorisinde ilk sırada yerini alırken, genel listede ise komedi, dizi ve yarışma programı videoları öne çıktı.

Global listelerde en çok izlenen müzik videosu Daddy Yankee & Snow – Con Calma (Video Oficial), en çok beğenilen müzik videosu Shawn Mendes, Camila Cabello – Señorita oldu.

Onlarca ismin yer aldığı YouTube Rewind 2019: For the Record | #YouTubeRewind çalışması platform üzerinde paylaşıldı. Derleme şapşahane bu arada. Videoda tek Türk 10 Milyon aboneye ulaşan Enes Batur oldu. Şimdi baktım 11,4 milyon kişi olmuş abone sayısı, inanılmaz.

‘YouTube Rewind’ listeleri genel içerik ve müzik olarak iki grupta hazırlandı.

Türkiye’de Genel İçerik kategorisinde ilk 10 arasına; komik kedi videolarından, onlarca defa tekrar edilen showlara, bininci bölümüne yaklaşan diziden paradolilere dek uzanan bir çeşitlilikte ve son derece gereksiz videolar bulunuyor.
Müzik kategorisinde ise 2019 yılının en popüler videolarında rap krallığı hakim. Reynmen, Norm Ender, MERO ve sosyal mecralarda rüzgar gibi esen Farih Bulut yer aldı.

TikTok’ta 2019 yılı böyle geçti

TikTok İşbirliği Direktörü Scott Thwaites, Türkiye’de 2019 yılının Ocak ayından Kasım ayına kadar, TikTok’ ta aylık ortalama 33,5 milyar görüntülenme, 25 milyon yeni gönderi paylaşımı, 1,7 milyar beğenii ve 55,5 milyon paylaşım yapıldığını açıkladı.

TikTok’ta en başarılı içerik üreticisi 10.9 milyon takipçi sayısıyla CZN Burak adıyla bilinen Burak Özdemir olurken, onu 4,7 milyon takipçiyle Nursema, 3,5 milyon kullanıcıyla Ezgizem izledi.

Platformda en çok ilgi gören 10 kampanya; #kimeçekmişim, #kafamdadelisorular, #kalpdansı, #microwavechallenge, #uçmakkolay, #nonamedance, #gözyanılgısı, #teyzelergelmiş, #minikonser, #burasıtürkiye olarak sıralandı.

Funda Güleç Yalçın, Dijital İletişim Danışmanı