IAB Türkiye AdEx-TR ilk 6 ay sonuçlarına göre dijital reklam yatırımları, 2017’nin aynı dönemine oranla yüzde 14 oranında artarak 1.213 Milyon TL’ye ulaştı.
IAB Türkiye’nin yaptığı açıklamaya göre, display reklam yatırımları 2018’nin ilk 6 ayında yüzde 14 büyüyerek 704 milyon TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 500 milyon TL ile Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımları aldı. Video reklam yatırımları yüzde 27’lik büyümeyle 156 milyon TL olarak gerçekleşirken, Native 48 milyon TL’ye ulaştı.
Ücretli Sıralama Yatırımlarını içeren Arama Motoru Reklam Yatırımlarının büyüklüğü 444 milyon TL olurken, İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 55 milyon TL’ye çıktı. Geçtiğimiz dönemlerde küçülme gözlemlenen E-posta ilk 6 ayda yaklaşık 3 milyon TL’lik yatırımla bir önceki dönemle aynı kaldı. Oyun İçi reklamlar ise 7 milyon TL’lik büyüklüğe erişti.
Mobil reklam yatırımları 621 milyon TL olurken, 205 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan Sosyal Medya reklamlarının yüzde 77’si mobil cihazlarda yer aldı. Programatik satın alma 2018’in ilk yarısında da artışını sürdürdü ve büyüklüğü 809 milyon TL’ye çıktı.
2018 ilk 6 ay | 2017 ilk 6 ay | |
Dijital Reklam Yatırım Toplamı | 1.212,60 | 1.063,13 |
Display Reklam Yatırımları | 703,75 | 617,54 |
Gösterim ya da tıklama bazlı | 499,91 | 459,78 |
Video reklam yatırımları | 155,61 | 122,70 |
Native | 48,23 | 35,07 |
Arama Motoru Reklam Yatırımları | 443,87 | 386,99 |
Ücretli sıralama yatırımları | 443,87 | 386,99 |
İlan Sayfaları Reklam Yatırımları | 54,64 | 49,81 |
Yaratıcı işler, mevcut müşterilere yapılan CRM çalışmaları, SEO yatırımları dahil değildir. | ||
Diğerleri | 10,34 | 8,79 |
E-posta | 2,98 | 2,99 |
In-gameadvertising | 7,36 | 5,80 |
Sosyal Medya Reklam Yatırımları | 204,68 | 160,74 |
Sosyal medya reklam yatırımları | 204,68 | 160,74 |
Mobil | 621,37 | 454,59 |
Programatik | 809,27 | 625,29 |
Yorumlar