Skip to main content

2016, büyük kurumların dijital dönüşüm çalışmalarına imza attığı bir yıl oldu. 2017 da bu dönüşüme ivme kazandıracak dijital atılımlar yılı olacak

Bugün bireyler için akıllı bir cep telefonu olmadan yaşam ne kadar zorsa, şirketler için de akıllıca yönetilen bir dijital yapı olmadan varlık göstermek o kadar zor. İnternetin ve teknolojinin hızlı yayılımı, bağlanabilirlik, Nesnelerin İnterneti gibi gelişmeler, yeni bir dünya olarak adlandırabileceğimiz dijital yaşamı yarattı. Bu yeni dünya içerisinde tüketiciler bankacılık işlemlerinden alışverişe, sosyal paylaşımlardan gündemi takip etmeye kadar tüm hayatlarını dijital platformlar üzerinden yönetiyor. Dolayısıyla küçük, büyük tüm şirketlerin bir web sitesi, medya iletişimi ve geleneksel IT yönetiminden çok daha fazlasına ihtiyacı var.

2016, bu anlamda büyük kurumların dijital dönüşüm çalışmalarına imza attığı bir yıl oldu. 2017 da bu dönüşüme ivme kazandıracak dijital atılımlar yılı olacak. KOBİ’ler ise dijital yatırımlarını yeni yeni başlatıyor. Dolayısıyla 2017’de bu şirketlerin kendini doğru şekilde anlatan web siteleri, e-ticaret hamleleri, dikkat çeken dijital pazarlama yatırım arayışlarına tanıklık edeceğiz.

Genel olarak ise dijital ile fiziksel dünya daha fazla entegre olacak. Örneğin; şimdiye dek “sanal mağaza” olarak adlandırılan ve alternatif bir mecra olarak görülen online satış kanallarının fiziksel kanallarla birlikte çalıştığına şahit olacağız. Tüketicilerin online sipariş verdikleri ürünü mağazadan teslim almaları bunun en güzel örneği ve bu örnekler hızla çoğalacak.

Dijital pazarlamaya 2017 yılında yön verecek trendler ise şunlar;

Kişiselleştirme ve segmentasyon ile e-Posta Pazarlama


E-posta Pazarlama yıllardır dijital pazarlamanın trendleri arasında ve, evet, 2017 yılında da yükselen bir trend. Ama çok önemli bir farkla; kişiselleştirme ve segmentasyon yapmak kritik bir önem taşıyor. Doğru kişiye, doğru ve dinamik bir içerikle ulaşıldığı takdirde e-Posta Pazarlama, dijital pazarlama metodları içinde açık ara en etkili sonucu veren metod olacaktır. Bu doğrultuda hayatımıza pazarlama otomasyonu ve yaşam döngüsü kavramları giriyor. Dijital pazarlamaya önem veren şirketler, büyük veri analizi ve bu verilere göre tepkiler veren teknolojik altyapılar kuracaklar. Böylece davranış analizi ve pazarlama otomasyonları yardımıyla yaşam döngüsü kampanyaları geliştirecekler. Bu, e-Posta, SMS ve ‘push notification’ kanallarının ayrı ayrı değil, beraber bir bütünlük içerisinde kullanılması anlamına geliyor. Böylece hedef kitledeki her bir kişiye doğru anda, doğru mesajı, bütünlüklü bir şekilde ulaştırmak mümkün. Bu da doğrudan kurumların başarısına ve performansına pozitif etki olarak yansıyor.

Mobil – Geofencing


Akıllı telefonların hızlı yayılımı sayesinde artık neredeyse tüm tüketicilere mobil pazarlama ile ulaşmak mümkün. Bu, pazarlamacıların uzun süredir beklediği bir an. Dolayısıyla 2017 yılı bu alanda birbirinden yaratıcı projelerin havada uçuşacağı bir yıl olacak. Gelişen mobil teknolojiler ile özelleştirilmiş pazarlama örneklerine şahit olacağız. Bunun en göze çarpan örneklerinden biri ise Geofencing olacak. Bu yeni nesil uygulama ile hedef lokasyonlarda kurumlar müşterilerini belirleyebilir ve bu kişilere özel mobil mesaj ya da e-Posta gönderebilir. Bundan sonrası pazarlamacının entegrasyon becerisi ve yaratıcılığına kalıyor. Çünkü Geofencing ile tespit edilen tüketicilere davranışsal hedefleme ve pazarlama otomasyonları yardımıyla daha etkili ve sürdürülebilir bir şekilde ulaşmak da mümkün.

Dinamik web siteleri


2017 yılında ‘hala’ mobil uyumlu web siteniz yoksa yandınız. Çünkü artık kişiselleştirilmiş, dinamik içerik sunan web siteleri trend oldu! Bir diğer deyişle; dijital dünyada şirketlerin kalesi olarak adlandırabileceğimiz web siteleri de yeni nesil teknolojiyle birlikte yeniden şekil değiştiriyor. Şirketler, davranışsal hedefleme ve kişiselleştirme program destekleri ile hedef kitleye özelleştirilmiş bir web sitesi ile ulaşacak ayrıca bu dinamizmi sürekli kılacak içerikler üretmeye odaklanacaklar. Bunun için de analiz, özellikle de büyük veri analizi kurtarıcı olacak. Artık web sitelerimizin etkisini ölçmek için Google Analytics yetmeyecek, analiz hizmetleri konusunda daha detaylı hizmetler alarak gerçek bir etki analizi elde etmeye ihtiyaç duyulacak.

İş Yönetim Platformları


Dijital dünyanın içerisinde ortak çalışma platformları yaratmak şart oldu. Çünkü zaman yönetimi ve verimlilik en değerli varlığımız. Bu nedenle ortak doküman oluşturma, takvim gibi grupları dijital dünya içerisinde bir araya getiren iş yönetim platformlarına ihtiyaç arttı. 2017 bu anlamda Google Drive Trello, Slack, Asana, Basecamp, Dapulse gibi platformların ivme kazanacağı ve benzer yeni platformların inşa edileceği bir yıl olacak. Türkiye’den de bu anlamda başarılı uygulamaların çıkacağına eminiz.

Sosyal Medya Video İçerikleri

Video içerikler şimdiden internet kullanıcılara ulaşmak için temel medya oldu. Günümüzün hızlı dijital dünyasında kısa, öz ve yaratıcı video içerikler tüketicilerin kalbini kazanıyor. Bir de bu içerikler özelleştirilmiş bir deneyim olarak sunulursa başarısız olmasının imkanı yok. Bu anlamda Facebook çok önemli bir rol-model. Bildiğiniz üzere tüm söylentilere rağmen Facebook ölmediği gibi temel sosyal medya mecrası haline dönüştü. 2017 yılında ise imparatorluğunu ilan edeceğe benziyor. Bunu da çok akıllıca kurguladığı video içerik altyapısı, Youtube benzeri videolara reklam verebilmek için oluşturduğu özel servisler ve Instagram ile Whatsapp verilerini kendi verileriyle birleştirerek yarattığı kişilleştirme özellikleri ile başaracak. Facebook bu atılımlarıyla ana mecra olarak diğer sosyal medya mecraları da etrafına toplamaya başladı bile. Dolayısıyla Google Plus ve Twitter şimdiden bu yarışı kaybetti diyebiliriz.

Bu arada video içeriklerde de entegrasyonun önemi büyük. Yani birbirleriyle entegre olmuş multimedya içerikler daha fazla ilgi toplayacak. VR teknolojileriyle üretilmiş içerikler de bu anlamda önem taşıyor.

Euromessage Ülke Müdürü – Murat Erdör