Skip to main content

E-ticaret platformlarından Trendyol, Türkiye’de koronavirüsü açıklamasının ardından fiyatlarındaki tepki çeken artışla ilgili açıklama yaptı.

Tüm dünyada hızla yayılmaya devam eden Koronavirüs, Türkiye‘de de görüldü. Koronavirüsünün Türkiye’ye giriş yapmasının ardından, popüler e-ticaret platformlarından Trendyol‘daki bazı satıcılar, fazla talep gören ürünlerin fiyatını dört katına kadar çıkardılar. Sosyal medyaya en çok yansıyan ürün ise, 15 TL’den satılmaya başlanan makarna oldu.

Trendyol yetkilileri konuyla ilgili, tüketicilerin fahiş fiyatlarla karşılaşmamaları için çeşitli tedbirler aldıklarını paylaştılar. Trendyol tarafından yapılan açıklamalarda şu detaylara yer verildi;

“Trendyol olarak platformumuzda on binlerce tedarikçimizin milyonlarca ürününü sizlerle buluşturuyoruz. Serbest piyasa ekonomisinde pazaryeri olarak faaliyet gösteren platformumuzda satıcılar tarafından satışa sunulan ürünlerin fiyatlarını biz belirlemiyor ve müdahale edemiyoruz. Ancak koronavirüs tehdidine karşı ülkemiz kamu otoritelerinin açıklamaları ve yönlendirmeleri ışığında yaşanan bu özel durum nedeniyle sorumluluk alıyoruz.

Trendyol olarak, bu süreçle ilgili ürünlere yönelik haksız fiyatlandırma yapan satıcılara fırsat vermiyoruz. Platformumuzda haksız fiyat oluşumuna sebep olan 539 ürünle ilgili geliştirdiğimiz algoritmamız ve sizlerin desteğiyle gerekli işlemler yapıldı.

Fiyat kontrollerine ara vermeden devam ediyoruz ve tespit edeceğimiz haksız fiyat oluşumları ile mücadelemizi sürdürüyoruz. Sizler de haksız fiyat oluşumu olduğunu düşündüğünüz ürünleri fiyat.kontrol@trendyol.com e-mail adresine iletmeye devam edebilirsiniz.”