Skip to main content

Facebook, uzun zamandır beklenen haber okuma uygulaması Paper’ı tanıttı.

Bir yıldan uzun süredir Facebook’un haber okuma uygulaması çıkaracağı yönünde söylentiler vardı. Facebook, sonunda Flipboard’a rakip olacak Paper’ı tanıttı. iOS mobil uygulaması ilgi alanları çerçevesinde yayımlanan hikâyeleri paylaşıyor.

Aynı zamanda bu uygulama, kullanıcıların birbirleri arasında daha iyi bağlantı kurmaları için yeni yollar sunan Facebook Creative Labs’in ilk ürünü. Uygulamada ‘Haber Kaynağı’nızdan öne çıkan ilk içerikle birlikte uygulamada çoklu bölümler bulunuyor. Fotoğraflar, videolar ve metin paylaşımlarının daha uzun hali yer alıyor.

Kullanıcılar, fotoğrafçılık, spor, yemek, bilim ve tasarım gibi ilginç konularda çok fazla seçeneğe sahip. Facebook, bu seçeneklerden birinin günlük ve özel bir fikir, etkinlik veya kişilik hakkında farklı bakış açılarına yer veren Fikirler (Ideas) bölümünün olacağını belirtiyor. Şirket, her bölümün kendi algoritması ve ekibine sahip olarak düzenleneceğini belirtiyor. Bir bakıma uygulamanın işleyişi geçen hafta hayata geçirilen Inside.com ile benzerlik taşıyacak.

Paper, Facebook’ta bir hikâyenin ne kadar iyi olduğunu anlamak üzere hesaba dayalı programlamaya ve insanı merkezine alan bir uzmanlığa dayanıyor. İyi olma derecesini de görsel olarak ilgi çekici olup olmadığına göre veya yorum ve paylaşım alıp almadığına göre belirleniyor.

Paper’ı ilginç yapan özellikse kullanıcıların bu haber okuma uygulamasını Facebook sayfalarına dahil edebiliyor olmaları.

Paper, 3 Şubat’ta ABD’li kullanıcıların kullanımına sunulacak. Diğer ülkelere ne zaman ulaşacağı konusunda herhangi bir detay paylaşılmadı.