Skip to main content

Urbanspoon’u satın alarak; Zomato artık ABD ve Avustralya’da hizmet vermeye başlayacak

Restoran arama uygulaması Zomato, bugün Urbanspoon’u satın aldığını duyurdu. Satın alma bedeli gizli tutulmakla beraber Zomato artık Amerika Birleşik Devletleri ve Avustralya’da hizmet vermeye başlayacak.

Zomato’nun kurucusu ve CEO’su Deepinder Goyal, “Bir süredir ABD’ye açılmayı düşünüyorduk ve Urbanspoon’u Zomato’ya katarak bunu gerçekleştirdiğimiz için mutluyuz. ABD ve İngiltere’de yüksek bilinirliği olan Urbanspoon aynı zamanda Kanada ve Avustralya’da oldukça güçlü bir oyuncu olarak öne çıkıyor. Kısa bir zaman içerisinde iki ürünü entegre edip hem ABD’deki hem de tüm dünyadaki kullanıcılara en iyi uygulamayı sunmak istiyoruz.” ifadesini kullandı.

Ekipler önümüzdeki aylarda Urbanspoon’u Zomato’ya entegre etmek için yakın bir şekilde çalışacak; bu süreçte Urbanspoon’un trafiği Zomato.com’a taşınacak ve Urbanspoon kullanıcıları Zomato uygulamasını rahatça kullanabilecekler. Satın alım aynı zamanda restoran sahiplerine de oldukça cazip fırsatlar sunarken; Zomato’nun işletmecilere özel uygulaması ve hiperlokal reklam modeli ile restoran sahipleri, hedef kitlesindeki müşterilerine ulaşıp bağlantı kurabilecek ve ilişkilerini geliştirebilecekler.

Urbanspoon CEO’su Keela RobisonZomato geçtiğimiz yıllarda dikkate değer bir büyüme kaydetti ve müşteri tabanlarımız birbirini mükemmel bir şekilde tamamlıyor. Zomato’nun en önemli yatırımı olan insan ve teknoloji, Urbanspoon müşterilerine, restoran işletmelerine ve yemek blogu yazarlarına yepyeni bir yelpaze ve gelişmiş özellikler sağlayacak” şeklinde konuştu.

Satın alımla beraber hizmet verdiği ülke sayısı 22’ye yükselen Zomato, tüm dünyadaki 300 bin olan restoran sayısını yaklaşık 1 milyona çıkartmış oldu.

Urbanspoon, Zomato’nun altı ay içerisindeki altıncı ve en büyük satın alımı oluyor. Zomato yakın geçmişte Yeni Zelanda, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya ve İtalya’da restoran aramanın büyük yerel oyuncularını satın almıştı.

Güncelleme:

Zomato’nun gerçekleştirdiği satın alma hakkında Zomato Türkiye CEO’su Oytun Çalapöver‘in görüşünü aldık. Çalapöver, şu ifadeyi kullandı:

Pazarlardaki spesifik satın alma ve birleşme planlarımızla alakalı detaylı bilgi paylaşmam ne yazık ki mümkün değil. Ancak, içinde Türkiye’nin de bulunduğu birçok ülkede, büyümemize destek olacak ve hızlandırabilecek, kullanıcı ve işletmelere sunduğumuz ürün ve servislere pozitif katkıda bulunabilecek çeşitli platform, ürün, marka ve ekiple alakalı detaylı analiz ve çalışmalarımız devam ediyor.

Türkiye pazarında da marka değeri, site ve uygulama kullanımı, ürün geliştirme alanlarında çok başarılı olmuş ve değeri yadsınamayacak oluşumlar mevcut. Bu bağlamda, Türkiye’deki kullanıcı ve işletmelere daha da doyurucu servis ve ürünleri götürmemizi sağlayabilecek, daha geniş kitlelere Zomato’yu ulaştırmamıza yardımcı olabilecek satın almaların veya birleşmelerin yaşanması sürpriz olmayacaktır.