Skip to main content

Yapı Kredi, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü için hazırladığı ilanıyla herkesi toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda sessizliği bozmaya davet etti.

Yapı Kredi, UN Women’ın toplumsal cinsiyet eşitliğini yalnızca kadınların değil cinsiyetten bağımsız herkesin savunması gereken bir insan hakları meselesi olarak konumlandıran HeForShe hareketine desteğini 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde de sürdürdü.

Yapı Kredi’nin 8 Mart Dünya Kadınlar Günü ilanında Dünya Ekonomik Forumu Küresel Cinsiyet Uçurumu Raporu’nda ekonomik cinsiyet eşitliğinin sağlanması için dünyanın 217 yıla daha ihtiyacı olduğu vurgulandı. Çok uzak bir gelecekten bahsedilmesine atıfta bulunan uzay ortamının kullanıldığı tasarımda “2235 Yılında Kadın ve Erkek Eşit Olacak” başlığı kullanıldı. Yapı Kredi 8 Mart dolayısıyla herkesi heforshe.org web sitesini ziyaret ederek toplumsal cinsiyete dayalı önyargılara, ayrımcılığa ve şiddete karşı harekete geçmeye davet etti.

Yapı Kredi cinsiyet eşitliğini sağlamak adına HeForShe’nin yanı sıra Koç Holding tarafından oluşturulan İş’te Eşitlik Bildirgesi’nde ve ‘Ülkem için Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum’ projesinde yer alıyor. UN Women’in ‘16 Günlük Aktivizm’ kampanyasının katılımcıları arasında bulunan Yapı Kredi, aile içinde cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve ev içinde demokrasinin güçlenmesi adına babaları odağına alan ‘Babalar Değişiyor, Toplum Değişiyor’ projesinde AÇEV ile iş birliği yapıyor. Banka ayrıca Birleşmiş Milletler Kadının Güçlendirilmesi Prensipleri’nin (UN WEPs) imzacıları arasında da yer alıyor.

Reklamveren: Yapı Kredi

Marka Yönetimi: Arda Öztaşkın, Özge Bakırçalı, Ceren Gençceylan, Ayça Güler, Sejda Olcaş

Reklam Ajansı: Rafineri

ECD: Ayşe Bali, Emre Kaplan

Kreatif Direktör: Kerim Gürsel

Group Head: Doğu Göçük

Metin Yazarları: Can Demir

Art Direktörler: Uğur Matban

Stratejik Planlama: Kayansel Kaya, Berkay Başer

Müşteri İlişkileri: Gözde Aldinç Atamer, Gülde Ölemez, Seren Toktamış