Yandex Navigasyon, reklam formatı Geoservices Banner ile rotanın markalara çevrilmesini sağlıyor. Yandex tarafından yapılan açıklamaya göre; kullanıcılar Yandex Maps ve Navi’de ATM’leri ve 24 saat açık yerleri bulabiliyor, ilgilendikleri yerlerle ilgili yorumları okuyarak özel rotalar oluşturabiliyor. Geoservices Banner, trafikte kalan kullanıcılara markaların ürün ve hizmetleri hakkında içerikler sunarak markaların hedef kitlelerini yakalamasına yardımcı oluyor. Rota oluşturma sırasında ve araç hızı sıfırken ekranın alt kısmında görünen Geoservices Banner’a tıklandığında, reklamın detayları ve eylem butonu görülüyor. Banner’ın özel tasarımı, hedef kitlenin dikkatini reklama çekerek kullanıcılarda markayla ilgili çağrışımlar yaratmayı ve marka bilinirliğini artırmayı amaçlıyor.
Yandex açıklamasında, Türkiye genelindeki mağazaların indirim ve tekliflerini bir araya getiren ve kullanıcıların bulundukları konuma yakın en iyi teklifleri görmelerini sağlayan Lessy adlı uygulamanın, Geoservices Banner’ı kullanmaya başladıktan sonraki ilk ayda marka bilinirliğini yüzde 50 oranında artırmayı başardığını ifade etti. Lessy, hedef kitlesini genişletmek ve marka bilinirliğini artırmak için Yandex Geoservices ile Yandex Maps ve Navi gibi harita servislerinden alışveriş noktalarına giderken yararlanan kullanıcılara odaklandı. Lessy Ülke Müdürü Niyazi Doğan Öncü, “Yandex Geoservices’ta reklam kampanyamızı başlattığımızda amacımız, hizmetlerimizi mümkün olan en geniş kullanıcı kitlesiyle tanıştırmaktı. Yandex Navi’deki reklamların etkisi, marka bilinirliği açısından beklentilerimizin de ötesine geçti” diye konuştu.
Yorumlar