Yandex.Navigasyon üzerinde uygulanan doğal reklam modeli ile kullanıcılar Garanti Bankası şubelerinin ve ATM’lerinin yerini hızlı ve kolay bir şekilde bulabiliyor, özel kampanya ve fırsatlardan haberdar olabiliyorlar. Dünyada ilk defa bir harita/navigasyon uygulaması üzerinde kullanılan bu model ile birlikte Yandex.Navigasyon sadece bir mobil uygulama olmanın ötesine geçerek bir platform haline geliyor.
Garanti Bankası Şubesiz Bankacılık Birim Müdürü Deniz Güven Yandex ile imzaladıkları proje hakkında şunları söyledi: “Garanti Bankası olarak 4,5 milyondan fazla aktif dijital kullanıcımızı tüm servislerimizin merkezine koyarak Türkiye’nin lider dijital ve mobil bankacılık uygulamalarını geliştirmeye devam ediyoruz. Yeni ürün ve servislerimizi sadece kendi platformlarımızda değil, yeni ve inovatif her yerde kullanıcılarımızla buluşturmayı hedefliyoruz. Kazançlı Kasko ürünü de bunlardan sadece biri. Tamamen dijital olarak tasarlanan ve sadece dijital kanallarından satışa sunulan kasko ürünü ile kullanıcılar, kendi ihtiyaçlarına göre teminat ve diğer ek özellikleri belirleyerek önemli fiyat avantajı sağlarken, kişiye özel bir kaskoya sahip olabiliyor. Bu yenilikçi servis ile birlikte artık Garanti’de kasko satışının %30’u dijital kanallardan yapılıyor. Bunu yaparken de uygun hedef kitleye dokunarak akıllı bir yol izlemek için Yandex’in sunduğu bu reklam modelini ilk kullanmak istedik. ”
Hiper lokal reklam için en uygun platform
Yandex.Navigasyon, Türkiye’de kullanıma sunulmasından bu yana Android cihazlarda 8 milyon, iOS cihazlarda ise 3 milyonun üzerinde indirildi. Ayda 50 milyondan fazla kez kullanılan, günlük tekil kullanıcı sayısı 600.000, aylık tekil kullanıcısı sayısı ise 4 milyona ulaşan Yandex.Navigasyon, Türkiye genelinde en çok kullanılan mobil uygulamalar arasında yer alıyor. Hiper lokal reklam modeli için çok uygun bir platform olan Yandex.Navigasyon, ilerleyen dönemlerde de benzer çalışmalarla hem kullanıcılara yeni deneyimler sunacak, hem de markalara değer katmaya devam edecek.
Yandex Türkiye COO’su Milena Djuricic “Yandex.Navigasyon’u reklamveren ile farklı ortaklıklara açmamız, bizim sadık kullanıcılarımızı kesinlikle rahatsız etmeyecektir. Çünkü bu modeli oluştururken, kullanıcı deneyimini kesinlikle bozmamaya özen gösterdik. Oluşturduğumuz bu model aslında reklamdan öteye kullanıcının ihtiyacı olan bir bilgiyi ona ulaştırmak üzerine kurulu. Buradan yola çıkarak, Yandex.Navigasyon’u uygulama olmaktan çıkarıp, bir platform haline dönüştürdüğümüzü söyleyebiliriz” sözleriyle, başlatılan çalışmanın önemini ortaya koydu.
Yandex’in kullanıma yeni açtığı reklam modeli nasıl çalışıyor?
Yandex.Navigasyon’da kategoriler kısmına giriş yapıldığında kullanıcıların karşısına Garanti Bankası logosu çıkıyor. Bu seçildikten sonra kullanıcıların tercihine göre yakınlardaki Garanti Bankası şubeleri ve ATM’lerinin yerleri Garanti Bankası logolu işaretler ile gösteriliyor. Logolu işaretlere dokunulduğunda ise markanın kullanıcılarla paylaşmak istediği bilgiler ve mesajlar açılıyor. Bu bilgiler kullanıcıyı başka bir bağlantıya yönlendirmeden verildiği için Yandex.Navigasyon kullanımında bir aksama olmadan ilgili mesaj iletilebilmiş oluyor.
adXclusive Kurucu Ortağı Dilek Telkes proje hakkında, “Garanti Bankası Türkiye’nin teknolojiyi en hızlı adapte eden en vizyoner bankası. Garanti Bankası’nın dijital performans kampanyalarındaki başarısını Yandex.Navigasyon platformuna da taşıyarak Yandex, Garanti Bankası ve adXclusive olarak dünyada bir ilki gerçekleştirdik. Kampanyanın başarısını göz önüne alarak Yandex.Navigasyon platformunu diğer ürünlerin tanıtımı için de kullanacağız “ ifadelerini kullandı.
Rakamlarla Yandex.Navigasyon
İndirilme sayısı (iOS/Android) | ~11 Milyon |
Günlük tekil kullanıcı sayısı | ~600.000 |
Aylık tekil kullanıcı sayısı | ~4 Milyon |
Aylık toplam kullanım | ~50 Milyon |
Yorumlar