Geçtiğimiz Kasım ayında Yahoo, arama motoru tercihinde Google’dan vazgeçerek; Mozilla’nın yeni Firefox tarayıcısına geçmişti. Geçişin kısa bir süre sonrasında Yahoo, Google’dan arama alanında pay kapmayı başardı.
Yahoo, bir sonraki ay, yıllar içinde elde ettiği en büyük arama motoru payını duyurdu. Arama alanındaki payı yüzde 7,4’ten yüzde 10,4’e çıktı.
Google’ın payı ise bu durumun tam tersine yüzde 79,3’ten yüzde 75,2’ye düştü. StatCounter’a göre arama motorundaki payı, bugüne kadar en düşük rakamı gördü.
Bing de sıralamaya dâhil olarak, arama motorunda pazar payı yüzde 12,5’lik değere sahip oldu.
Yahoo, avantajlı durumunu korumayı başarırsa; elde ettiği bu kazanç payı, Yahoo’yu önemli bir noktaya taşıyabilir.
Arama motoru reklamcılığı, 34 milyar dolarlık bir pazara sahip display reklamcılığından daha yüksek pazarı elinde tutuyor. Arama motoru reklamcılığı pazarı 50 milyar dolar değerinde.
PwC’ye göre; arama motoru reklamcılığı her sene yaklaşık yüzde 10 oranında büyüme yaşıyor.
StatCounter CEO’su Aodhan Cullen, şu anda üzerinde durulması gereken noktanın Firefox kullanıcılarının Google’a tekrar geçip geçmeyeceği olduğunu vurguladı.
Yahoo’nun iddia ettiği üzere; bu durum çoktan gerçekleşmiş durumda. Firefox kullanıcıları, ABD’li internet kullanıcılarının yüzde 12’sini oluştururken; Yahoo’nun sahip olduğu pay oranı yüzde 10.
Google’ın muhtemelen geçici olduğu düşünülen düşüşü, analiz uzmanlarının arama motorunun sahip olduğu gücün eskisi gibi olmadığını açıkladıktan sonra yaşandı.
Kaynak: Fast Company
Yorumlar