Skip to main content

X, GARM adlı marka güvenliği girişimini, Musk’ın 2022 sonlarında Twitter’ı satın almasından sonra verilen reklamların durdurulmasını koordine etmekle suçluyor.

Elon Musk’ın sosyal medya platformu X, şirketin “kitlesel reklamveren boykotu” nedeniyle milyarlarca dolar gelir kaybettiğini iddia ederek salı günü Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) ile dört üye şirket Unilever, Mars, CVS Health ve Örsted’e dava açtı.

Şirket, reklamveren grubunun “Global Alliance for Responsible Media – GARM” (Sorumlu Medya için Küresel İttifak) adlı marka güvenliği girişimini, Musk’ın 2022 sonlarında Twitter’ı satın almasından sonra verilen reklamların durdurulmasını koordine etmekle suçladı.

Musk, dava hakkında X’te yaptığı paylaşımda, “2 yıl boyunca nazik davrandık ve elimize boş sözlerden başka bir şey geçmedi. Şimdi savaş vakti” diye yazdı. Bir sonraki paylaşımında ise “Reklamverenler tarafından sistematik olarak boykot edilen tüm şirketlere dava açmayı tavsiye ediyorum” diye ekledi.

Yasadışı boykot


“Reklamverenlere açık mektup” başlığıyla bir makale paylaşan X CEO’su Linda Yaccarino, paylaştığı bir videoda ise davanın kısmen ABD Temsilciler Meclisi Yargı Komitesi tarafından ortaya çıkarılan ve “bir grup şirketin X’e karşı sistematik bir yasadışı boykot düzenlediğini” gösteren kanıtlardan kaynaklandığını söyledi.

Yaccarino, “X’i boykot etmek için komplo kurdular. Bu da gelecekte gelişim kabiliyetlerimizi tehdit ediyor” dedi.

Musk’ın Twitter’ı satın almasından yaklaşık bir yıl sonra, yani Kasım 2023’te bir grup reklamveren, reklamlarının Nazi yanlısı içeriklerin ve genel olarak sitedeki nefret söylemlerinin yanında gösterilmesi endişesiyle X’ten kaçmaya başladı. Bu sırada Musk, antisemitik bir komplo teorisini destekleyen paylaşımlarıyla gerilimi artırdı.

Belçika merkezli Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) ile CVS, Orsted, Mars ve Unilever şirketlerinin temsilcileri yorum taleplerine hemen yanıt vermedi.

Unilever’in üst düzey bir yöneticisi geçen ayki kongre oturumunda ifade vererek, markalarına zarar vermeyecek platformlarda reklam vermeyi tercih ettiklerini savunmuştu.

Unilever’in ABD Direktörü Herrish Patel, yaptığı yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Reklam harcamalarımızı yalnızca Unilever kontrol ediyor. Hiçbir platformun bizim reklam harcamalarımız üzerinde hakkı yoktur.”

Kaynak: Musk’s X sues advertisers over ‘boycott’ following Twitter takeover – euronews