Washington Post CEO’su Fred Ryan, gazeteiçi yayımladığı bilgilendirme notunda gazetenin bir milyon dijital aboneye ulaştığını açıkladı. Washington Post böylece yerel bir basılı gazete olmaktan ulusal bir haber sitesine geçişte önemli bir adım attı. Fred Ryan, notta şu değerlendirmeyi yapıyor: “Dijital abone sayımız istisnaî bir büyüme gösterdi ve 1 Ocak’tan bu yana iki kat artış kaydettik. Geçen yılın aynı dönemine göreyse üç kata varan bir oranda artış söz konusu.” Ryan bu artışı milenyum kuşağının değerli gördükleri ürün ve hizmetlere ödeme yapmayı alışkanlık haline getirmelerine bağlıyor.
Fred Ryan açıklamasında ABD’deki diğer gazetelerin dijital abone sayılarına yer vermiyor. Bununla birlikte, Washington Post bu abone sayısıyla en yakın rakiplerinden biri olan Wall Street Journal’ın (WSJ) ardından geliyor. Zira, WSJ’ın 1,27 milyon dijital abonesi mevcut. Gazetenin toplam abone sayısı ise 2,1 milyon. Yani, yarısından fazlası dijital abonelerden oluşuyor.
Dijital aboneliklerde New York Times ilk sırada
Washington Post ve WSJ’in önünde 2,3 milyon dijital aboneyle New York Times’ı (NYT) görüyoruz. NYT, bu sayıya bu yılın ikinci çeyreğinde ulaşırken, tarihinde ilk kez dijital abonelikten elde edilen gelir (83 milyon dolar), basılı gazete abonelik gelirini (77 milyon dolar) aştı.
ABD’deki diğer yerel gazetelerin dijital abone sayıları şöyle: Los Angeles Times 105 bin ve The Boston Globe 100 bin civarında. Bu arada, Amazon’un sahibi Jeff Bezos’un Washington Post’u Ağustos 2013’te 250 milyon dolara satın aldığını not edelim.
Yorumlar