Sözleşmenin imzalandığı tarihten başlayarak 15 yıl sürecek stadyum isim sponsorluğuna göre, yeni yapılacak stadın adı Vodafone Arena olacak. Sponsorluğun toplam değerinin ise 145 milyon dolar olduğu açıklandı.
Yeni yapılacak ve Vodafone Arena adını alacak stadyumun, Türkiye’nin ilk akıllı stadyumu olması planlanıyor. Vodafone Arena, İstanbul’un 2020 Olimpiyat Oyunları adaylığında futbol ve ragbi stadyumu olarak konumlanıyor. Vodafone Arena ayrıca futbol karşılaşmalarının yanı sıra yurtiçi ve yurtdışından önemli konser, eğlence ve moda aktivitelerine ev sahipliği yaparak İstanbul’un global marka olma hedefine katkıda bulunacak.
‘Akıllı stadyum’
Vodafone ve Cisco, teknoloji konusunda güç birliği yaparak Beşiktaş’ın yeni stadyumunu Türkiye’nin ilk akıllı stadyumu haline getirecek. Avrupa ve Amerika’nın birçok yeni stadyumunda hayata geçirilen ‘StadiumVision’ çözümü ve genişbant mobil ve Wi-Fi ağıyla donatılacak Vodafone Arena, taraftarlara ve ziyaretçilere maç günleri unutulmaz bir dijital deneyim yaşatacak. Akıllı stadyum Vodafone Arena’da farklı boyutlarda HD ekranlar, stadyumun çok sayıda noktasına yerleştirilecek. Bu ekranlar, taraftarların röportajları, canlı yayını, pozisyon tekrarlarını, istatistikleri, promosyonları ve o an oynanan diğer müsabaka sonuçlarını görmelerini sağlayacak. Yüksek hızlı mobil ve Wi-Fi internet bağlantısı ile akıllı telefonlara stadyum içinde internet hizmeti, canlı maç yayını ve pozisyon tekrarları gibi içerikler anında ulaştırılacak.
‘Beşiktaş Taraftar’ uygulaması
Vodafone, akıllı telefonlar için geliştireceği ‘Beşiktaş Taraftar’ uygulamasıyla, bir mobil stadyum portalı oluşturmayı hedefliyor. Bu uygulama, akıllı telefonlara ücretsiz yüklenerek, taraftarların kablosuz internete bağlanmasına olanak tanıyacak. Özel içeriğin akıllı telefonlara iletilmesini ve maç içinde pozisyon tekrarlarının telefon ekranlarında izlenebilmesini sağlayacak. İstatistikler ve canlı maç skorları da Beşiktaş Taraftar uygulamasıyla cebe gelecek.
Yorumlar