Markaların, kolektiflerin ve hatta bireylerin zaman zaman sosyal medya hesaplarını işbirliği yaptıkları kişilere, gruplara ya da markalara devrettikleri ve devrettikleri kişilerin içerik paylaşımına izin verdikleri biliniyor.
Genellikle pazarlama amaçlı yapılan ve “takeover” olarak adlandırılan bu işbirlikleri, özellikle Instagram ve Twitter üzerinde oldukça yaygın. Fakat bu tür işbirlikleri bir tehlikeyi de bünyesinde barındırıyor. Bir hesabın kontrolünün tamamen devredildiği bu tür işbirliklerinde mesajlar devredilen kişilerce okunabiliyor, hesap şifreleri değiştirilebiliyor ve hatta hacklenme tehlikesi bile ortaya çıkabiliyor. Ek olarak, sosyal medya hesaplarını çok sayıda çalışanının veya şirket dışı sosyal medya yöneticilerinin erişimine açmak zorunda kalan şirketler de aynı riskler ile karşı karşıya.
Bu durumu değiştirmek isteyen Twitter’ın Twitter Delegate adlı bir özellik üzerinde çalıştığı konuşuluyor. Nima Owji adlı, genellikle sosyal medya platformlarının geliştirmekte oldukları özellikleri paylaşması ile bilinen bir Twitter kullanıcısı, Twitter’ın üzerinde çalıştığını belirttiği Twitter Delegate’e ait ekran görüntülerini paylaştı.
Owji’nin paylaştığı ekran görüntülerine göre delege edilen hesaplar ile kişilerin kendi hesapları farklı başlıklar altında görüntülenecek; hesap sahipleri, ayarlar ekranı üzerinden kimlere hesap kontrolü verdiklerini görüntüleyebilecek ve kendilerinin hesap kontrolü için davet edilip edilemeyeceklerini belirleyebilecekler.
#Twitter is working on the ability to select a delegated account on the web app. https://t.co/sC4YWwOnbf pic.twitter.com/RVe9KvbWCc
— Nima Owji (@nima_owji) October 5, 2022
Yorumlar