WPP CEO’su ve Kurucusu Sir Martin Sorrell, Viacom CEO’su ve Başkanı Philippe Dauman, Twitter CEO’su Dick Costolo bir araya geldi.
Oturumda Twitter’da yer alan markalar için önerilerde bulunuldu.
Twitter’ı gerçek zamanlı, herkese açık ve çok sayıda kişiye ulaşan ve etkileşimli olma özellikleriyle tanımlayan Twitter CEO’su Dick Costolo ve Philippe Dauman kısa forma sahip zengin içeriğin mobilde ön plana çıkacağı konusunda hemfikir.
Twitter’ın dünyayı takip etmek için en iyi yol olduğunu söyleyen Dick Costolo, dünyada olup biten her şeyin bu mecrada yer aldığını belirtti.
Dick Costolo, oturumda ayrıca “işletme modelleri kısa formlu içerik üretimine odaklanmalı” önerisinde bulundu.
Twitter’ın, Çin pazarında da yer almak istediğini belirten Dick Costolo, taviz veremeyeceği durumlar olduğuna dikkat çekti.
Sosyal medya, genç kullanıcıları hedef kitlesi olarak belirleyen Viacom’un stratejisinin önemli bir parçası. Dauman, içeriklerini Twitter aracılığıyla güçlendirdikleri bilgisini verdi.
WPP’den Sir Martin Sorrel, Twitter’ı yeni medya şirketi olarak tanımladı.
Reklamverenler, hala basılı ve TV mecra üzerinde harcama yapıyor. Ancak kullanıcının ilgisi internetten mobile geçmiş durumda.
WPP, yüzde olarak ‘medyada geçirilen zaman’a karşılık ‘reklama yapılan harcamalar’ı paylaştı. Geçtiğimiz yıl Twitter için 50 milyon dolar ayıran WPP, Twitter için bu yıl 100 milyon doları bulan harcamaya imza atacak.
Medyada geçirilen zaman – reklama yapılan harcamalar:
Basılı
Yüzde 5 – yüzde 19
TV
Yüzde 38 – yüzde 45
İnternet
Yüzde 25 – yüzde 22
Mobil
Yüzde 20 – yüzde 4
Kaynak: Twitter Advertising, Cannes Lions Twitter
Fotoğraf: Cannes Lions Twitter
Yorumlar